4/1

2083

تأمین تجهیزات

آخرین بروزرسانی: سه شنبه 11 آبان 1400

در این نوشتار قصد داریم چگونگی روند تأمین تجهیزات شبکه و زیرساخت را منطبق با قوانین و ساختار گمرک ایران به طور کامل شرح دهیم و شما را گام به گام با یکی از شفاف‌ترین و قابل اعتمادترین فرایندهایی که در این راستا توسط کارشناسان مجرب ما در تیم‌های بازرگانی و فروش پیگیری می‌شود آشنا کنیم.

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحلی که در پیاده‌سازی پروژه‌های شبکه و فناوری اطلاعات اهمیت دارد، مرحله تأمین تجهیزات است. تجهیزات شبکه به عنوان ارگان‌های حیاتی زیرساخت، نقش اصلی و مهمی را در کارکرد صحیح و بی‌نقص شبکه ایفا می‌کنند، از این رو، تأمین تجهیزات شبکه از مجاری قانونی، قابل اعتماد، دارای ضمانت اصالت کالا و همراه با گارانتی و پشتیبانی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارفرمایان به هنگام آغاز پروژه‌های شبکه و فناوری اطلاعات تبدیل شده است.

شرکت مهندسی افق داده‌ها ایرانیان با بهره‌گیری از تیم مجرب بازرگانی و فروش خود، همواره می‌کوشد تا روند پیچیده تأمین تجهیزات را برای مشتریان خود به سادگی حل نموده و از استرس‌ها و نگرانی‌های به حقی که در این زمینه وجود دارد جلوگیری نماید. همانطور که در مستند ضمانت اصالت کالا اشاره کردیم، خرید تجهیزات شبکه از معتبرترین منابع، انجام آزمایش‌های تشخیص اصالت کالا، برگزاری دوره‌های آموزشی شناسایی و تشخیص اصالت کالا، همکاری با نمایندگان رسمی برندهای معتبر و شناخته شده مانند سیسکو و امکان بررسی اصالت کالا از طریق وبسایت افق داده‌ها تنها بخشی از روند تأمین تجهیزات شبکه و با هدف ایجاد اطمینان خاطر صد درصدی مشتریان گرامی از اصالت تجهیزات و تهیه آن‌ها از مجراهای قانونی و قابل اعتماد است.

در این نوشتار قصد داریم چگونگی روند تأمین تجهیزات شبکه و زیرساخت را منطبق با قوانین و ساختار گمرک ایران به طور کامل شرح دهیم و شما را گام به گام با یکی از شفاف‌ترین و قابل اعتمادترین فرایندهایی که در این راستا توسط کارشناسان مجرب ما در تیم‌های بازرگانی و فروش پیگیری می‌شود آشنا کنیم. ما در این فرایند تلاش کرده‌ایم روند پیچیده تأمین تجهیزات شبکه را برای مشتریان خود به سادگی هرچه تمام‌تر پیش ببریم و امکان سفارش‌گذاری آسان، تضمین اصالت کالا و کیفیت بالای کالای خریداری شده را در صدر لیست الزامات پروژه تأمین تجهیزات قرار داده‌ایم.

 

فلوچارت چگونگی پیشبرد روند تأمین تجهیزات

 

انعقاد قرارداد و شروع فرایند تأمین تجهیزات:

آنچه در انعقاد قرارداد تأمین تجهیزات شبکه میان مشتریان و شرکت افق داده‌ها ایرانیان اهمیت دارد و می‌بایست به آن توجه نمود، چگونگی انتخاب روند تأمین تجهیزات توسط کارفرما است. سیاست سازگارپذیری افق داده‌ها ایرانیان با کارفرمایان در زمینه خرید تجهیزات شبکه و تأمین آن بر اساس خواست کارفرما، بر اساس آگاهی ما به اهمیت تهیه و خرید تجهیزات شبکه با مناسب‌ترین قیمت موجود بنا شده و به همین منظور انتخاب چگونگی تأمین تجهیزات را همواره در اختیار کارفرما قرار داده‌ایم. اگرچه در مستند طراحی و پیاده‌سازی به این موضوع نیز اشاره کرده‌ایم که ما همواره در پی رفع پیچیدگی‌های مسائل مهمی مانند ضمانت اصالت کالا و گارانتی تجهیزات شبکه هستیم و از این جهت به کارفرمایان توصیه می‌کنیم در مسیر اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌های خود، خرید تجهیزات شبکه را از مجرای افق داده‌ها یا حتی‌الامکان از طریق شرکت‌های مورد تأیید و اعتماد ما پیگیری فرمایند. چنانچه در این مسیر، پس از دریافت مشاوره‌های لازم از سوی واحد فروش، تأمین تجهیزات شبکه خود را به افق داده‌ها واگذار کنید، پس از انعقاد قرارداد، فرایند تأمین تجهیزات توسط واحد بازرگانی آغاز خواهد شد.

 

فاز اول – ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت:

پس از عقد قرارداد و در اولین گام، جهت ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت ایران، اقدامات قانونی مانند اخذ مجوزهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اخذ مجوزهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران (به دلیل فعالیت دفتر مرکزی افق داده‌ها در تهران بزرگ) و اخذ مجوزهای دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت از سوی کارشناسان واحد بازرگانی افق داده‌ها صورت خواهد گرفت و گزارش پیشرفت مراحل بالا به طور شفاف در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. پس از اخذ کلیه مجوزهای لازم و ثبت نهایی سفارش در سامانه جامع تجارت، شماره ثبت سفارش دریافت خواهد شد.

 

فاز دوم – تخصیص و انتقال ارز:

در دومین گام از پروژه تأمین تجهیزات شبکه، کارشناسان افق داده‌ها اقدامات مربوط به تخصیص و نقل و انتقالات ارزی را پیگیری خواهند نمود. ثبت درخواست در بانک و گشایش اعتبار، دریافت گواهی ثبت آماری بر اساس جدیدترین مقررات و ابلاغیه‌ها جهت تخصیص ارز و در نهایت خرید تجهیزات شبکه مورد نظر شما و حواله ارز در سامانه نیما، از جمله اقدامات مهم و حیاتی این فاز در راستای انجام امور ارزی و مبادلاتی محسوب می‌شوند که توسط کارشناسان واحد بازرگانی افق داده‌ها جهت خرید تجهیزات شبکه در کمترین زمان ممکن انجام خواهند گرفت.

 

فاز سوم – حمل کالا:

پس از خرید تجهیزات شبکه، فعالیت‌های مربوط به حمل کالای خریداری شده از مبدأ به مقصد پیگیری خواهد شد. کلیه مراحل حمل کالا و تجهیزات شبکه خریداری شده شما از لحظه خرید تا لحظه تحویل به گمرک ایران توسط کارشناسان واحد بازرگانی افق داده‌ها پیگیری می‌شود و اسناد حمل و گزارش پیشرفت آن در صورت درخواست شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت. پس از انتقال تجهیزات خریداری شده به گمرک ایران، اقدامات مربوط به بازرسی ظاهری جهت دریافت IC (Inspection Certificate) یا همان گواهی بازرسی ظاهری توسط شرکت‌های بازرس صورت خواهد گرفت تا کلیه تجهیزات از نظر انطباق با اسناد حمل بررسی شوند. پس از اخذ گواهی بازرسی ظاهری، اقدامات گام سوم به پایان خواهد رسید و قدم به مراحل مربوط به ترخیص کالا از گمرک خواهیم رسید.

 

فاز چهارم – تشریفات گمرکی:

در این مرحله کارشناسان واحد بازرگانی افق داده‌ها تلاش خواهند نمود تا مراحل مربوط به تشریفات گمرک و روند ترخیص کالا و تجهیزات شما را تسریع بخشند؛ به همین منظور در نخستین قدم، اظهار اولیه کالا در گمرک صورت خواهد گرفت. طی این اقدامات، کلیه اسناد و مدارک مربوط به طی شدن روال قانونی خروج کالا از گمرک ارائه خواهد شد و انطباق کالای اظهار شده با تجهیزات موجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا سرعت روند ترخیص کالا از گمرک افزایش یابد.

از دیگر اقدامات مهمی که در این مرحله صورت خواهد گرفت، نمونه‌برداری از تجهیزات موجود در گمرک جهت ارائه به سازمان تنظیم مقررات و انجام آزمایش‌های مربوطه می‌باشد. پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و در نهایت ترخیص کالا و تجهیزات شما از گمرک، حسن ختام فعالیت‌های صورت گرفته در این فاز از پروژه تأمین تجهیزات خواهد بود.

 

فاز پنجم – تسویه قرارداد و تحویل کالا

در فاز پنجم که یک مرحله پیش از گام نهایی پروژه تأمین تجهیزات می‌باشد، پس از ترخیص کالا و انتقال آن به دفتر مرکزی شرکت افق داده‌ها ایرانیان، از مشتریان گرامی دعوت خواهد شد تا از تجهیزات خود در محل یاد شده بازدید نمایند. طی این بازدید، کارشناسان واحد بازرگانی افق داده‌ها کلیه اسناد و مدارک، مستندات و گزارش‌های مربوط به چگونگی طی شدن مراحل تأمین تجهیزات تا به اینجای کار را ارائه خواهند نمود تا پس از حصول اطمینان در خصوص سلامت و اصالت کالا، روال قانونی طی شده و سایر موارد مربوطه از سوی مشتریان، تسویه حساب قرارداد انجام شود. پس از تسویه حساب، کالاها و تجهیزات شبکه به مشتری تحویل نهایی خواهد شد و صورت‌جلسه تحویل تجهیزات نیز به امضای طرفین خواهد رسید. همچنین در صورت درخواست شما، امکان بازدید، تحویل و انجام روند مذکور در محل سایت و دفتر شما نیز امکان‌پذیر است. 

 

فاز ششم – پایان فرایند تأمین تجهیزات

در گام ششم و نهایی، فرایند تأمین تجهیزات پایان یافته و دوره گارانتی و خدمات پس از فروش 12 ماهه تجهیزات آغاز خواهد شد. دوران گارانتی 12 ماهه تجهیزات شبکه افق داده‌ها به صورت کاملاً رایگان بوده که طی آن، کارشناسان واحد فروش افق داده‌ها که در مراحل پیش از عقد قرارداد، مشاوره‌های لازم در خصوص خرید بهترین تجهیزات شبکه را به شما ارائه کرده بودند، در رابطه با شرایط و ضوابط استفاده از گارانتی 12 ماهه معتبری که افق داده‌ها در این زمینه در نظر گرفته نیز کلیه مشاوره‌های لازم را به صورت تلفنی و آنلاین و به صورت کاملاً رایگان به شما ارائه خواهند نمود. استفاده از پورتال اختصاصی، سیستم هوشمند تیک‌گذاری و دریافت خدمات و مشاوره از سوی تیم فنی افق داده‌ها، از جمله مواردی است که در دوران طلایی گارانتی 12 ماهه تجهیزات شبکه به مشتریان ارائه خواهد شد. در طول دوران گارانتی 12 ماهه، سیستم تیکت‌گذاری هوشمند افق داده‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا در صورت ایجاد مشکل یا خرابی در تجهیزات شبکه‌ای که توسط افق داده‌ها تأمین شده، بر اساس شماره سریال ثبت شده در سیستم بر روی تجهیز مورد نظر تیک بگذارید و پس از بررسی تاریخ گارانتی و تحت پوشش بودن آن، تجهیز شما جهت اصلاح دریافت و به صورت موقت تا زمان رفع اشکال با یک تجهیز سالم دیگر جایگزین خواهد شد.

نکته دیگری که می‌بایست به آن توجه شود این است که تجهیزات شبکه افق داده‌ها پس از پایان گارانتی 12 ماهه رایگان، عموماً بین 3 تا 5 سال خدمات پس از فروش دارند که البته رایگان نیست و بر اساس شرایط و ضوابط دارای هزینه‌های جداگانه هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه مربوط به خدمات پس از فروش مراجعه نموده و کلیه موارد ذکر شده را به طور کامل مطالعه فرمایید.

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved