4/1

734

بررسی سرویس بهینه سازی امنیت سیسکو

آخرین بروزرسانی: شنبه 8 آبان 1400

سرویس Cisco Security Optimization (بهینه‌سازی امنیت سیسکو) در رفع چالش‌های امنیتی مطرح شده در این مقاله، به سازمان‌ها کمک می‌نماید. این سرویس جامع و فراگیر به ترکیب استراتژی‌ها، روندهای ارزیابی و فعالیت‌های پشتیبانی و یادگیری می‌پردازد؛ ضمن اینکه این پشتیبانی مداوم می‌تواند به ایجاد و بهبود شرایط امنیتی، Policyها و اثربخشی زیرساخت‌های امنیتی نیز کمک ‌نماید.

نویسنده: کیارش برزوده
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه‌ای بر سرویس بهینه‌سازی امنیت سیسکو

جهت حفظ امنیت در محیط‌های همواره متغیر در دنیای امروزِ فناوری که تغییرات در آن با سرعت بالایی انجام می‌گیرد، سازمان‌ها باید علاوه بر داشتن هوشمندی لازم، به نکات امنیتی نیز توجه نموده و در جهت سازگار نمودن تکنولوژی‌های جدید با آیین‌نامه‌های سازمان‌ها تلاش نمایند. این در حالی است که با کم رنگ‌تر شدن مرز میان شبکه‌ها نیز دغدغه‌های امنیتی دستخوش تغییراتی می‌گردند.

حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان ریسک‌های امنیتی انتقال به Cloud را تعیین نمود؟ آیا Policyهای امنیتی با افزایش تعداد تجهیزاتی که به شبکه دسترسی پیدا می‌کنند، کافی و موثر خواهند بود؟ چگونه می‌توان تغییراتی را در شبکه اعمال نمود بدون اینکه قابلیت اطمینان (Reliability) یا امنیت شبکه در معرض خطر قرار گیرد؟ و در پایان اینکه چگونه می‌توان منابع IT را با این تغییرات همگام نمود؟

سرویس بهینه‌سازی امنیت سیسکو چیست؟

سرویس Cisco Security Optimization (بهینه‌سازی امنیت سیسکو) در رفع چالش‌های امنیتی مطرح شده در ابتدای مقاله، به سازمان‌ها کمک می‌نماید. 

نحوه‌ی کار این سرویس بدین صورت می‌باشد که راهکارهایی بر اساس اهداف کسب‌ و کار نظیر شرایط ضروری برای انطباق و سازگاری، برنامه‌ی کارکنان سیار، موقعیت‌ دفاتر و شعب و همچنین برنامه‌هایی برای اجرای تکنولوژی‌های نوین تعیین می‌شوند. این سرویس جامع و فراگیر به ترکیب استراتژی‌ها، روندهای ارزیابی و فعالیت‌های پشتیبانی و یادگیری می‌پردازد؛ ضمن اینکه این پشتیبانی مداوم می‌تواند به ایجاد و بهبود شرایط امنیتی، Policyها و اثربخشی زیرساخت‌های امنیتی نیز کمک ‌نماید.

علاوه بر موارد ذکر شده، مشارکت با کارشناسان امنیتی شرکت Cisco نیز امکان استفاده از اطلاعات و بهترین راهکارها، بازدید سایت و آنالیزهای منظم را برای کاربران این سرویس فراهم می‌آورد. همچنین این سرویس در اجرای ایمن تکنولوژی‌های نوین امنیتی مانند Cloud و مجازی‌سازی کمک نموده و برای مدیریت ریسک‌ها و تهدیدات به منظور دستیابی به شرایط مورد نیاز جهت انطباق و سازگاری با سازمان‌ها همکاری می‌نماید.

چه مواردی را می‌بایست در سرویس بهینه سازی امنیتی سیسکو مورد توجه قرار داد؟

موارد زیر در سرویس بهینه‌سازی امنیتی سیسکو مد نظر قرار می‌گیرد:

1. بهبود امنیت

شناخت آسیب‌پذیری‌های موجود در زیرساخت‌های امنیتی و شبکه با هدف دستیابی به میزان مطلوبی از امنیت و حفاظت از شبکه.

2. سیاست‌ها یا Policyهای سازگار

توسعه‌ی امنیت شبکه با افزودن تکنولوژی‌ها و برنامه‌های کاربردی جدید که مطابق با سیاست‌ها و قواعد سازمان‌ها می‌باشند.

3. Public Cloud

شناخت تغییرات مورد نیاز جهت ارتقای امنیت در هنگام اتصال افراد، برنامه‌های کاربردی و داده‌ها به Cloudهای Third-Party.

4. دفاتر شعب

امکان انجام پرداخت‌ها و یا انتقال داده‌ها بین شعب مختلف به صورت کاملاً ایمن.

5. همکاری به شیوه‌های نوین و با امنیت بیشتر

محافظت از اطلاعات و داده‌های مهم و حیاتی در هنگام استفاده‌ی کاربران از شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی، اشتراک‌گذاری صفحه‌ی نمایش، وب کنفرانس و فضای کاری مشترک.

6. قابلیت تحرک‌پذیری یا Mobility

امکان دسترسی ایمنِ کاربر به داده‌ها از هر دستگاهی و در هر زمان و مکان.

7. توسعه‌ی منابع با سرویس‌های حرفه‌ای

از دیگر قابلیت‌های این سرویس، همکاری تیم‌های کارشناسی سیسکو با سازمان‌ها جهت توسعه یک دیدگاه End-to-End نسبت به معماری امنیت می‌باشد. همچنین در انتخاب بهترین رویکرد برای بهبود طراحی سیستم‌، شناسایی آسیب‌پذیری‌ها، کاهش مشکلات عملکردی و پشتیبانی از الزامات جدید کسب‌ و کار به سازمان‌ها کمک نموده و آن‌ها را در اجرای ایمن‌تر تکنولوژی‌های نوین یاری می‌نماید.

4 حوزه‌ پشتیبانی سرویس بهینه سازی امنیتی سیسکو

سرویس بهینه‌سازی امنیتی سیسکو از 4 حوزه‌ی زیر پشتیبانی می‌نماید:

1) استراتژی و برنامه‌ریزی

استراتژی مدیریت ریسک و Policyهای امنیتی توسط شرکت سیسکو پیشنهاد می‌شود، بنابراین سازمان‌ها می‌توانند از منابع خود محافظت نمایند و علاوه بر آن نیز دسترسی کاملاً ایمن از هر مکان و با هر دستگاهی برای کاربران، ارائه‌دهندگان خدمات و کارکنان ارائه می‌شود.

2) ارزیابی‌های دوره‌ای

ارزیابی‌ها انجام شده و شکاف‌های امنیتی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پیشنهاداتی در مورد نحوه‌ی برطرف نمودن این شکاف‌ها ارائه می‌گردد.

3) پشتیبانی بهینه‌سازی در حال تکامل

نظرات کارشناسی همگام با توسعه و اعتبارسنجی برنامه‌های امنیتی کاربران ارائه می‌گردد.

4) انتقال دانش در حال پیشرفت

جلسات غیررسمی برای ارائه‌ی دانش امنیتی به کارکنان IT برگزار می‌شود. با کمک این سرویس، تخصص مورد نیاز جهت ارائه‌ی یک بررسی جامع و مبتنی بر دانش از فضای امنیتی ایجاد می‌شود. کاربران این سرویس از مزایای «Best Practice‌ها» و بزرگ‌ترین پایگاه داده‌ که شامل طراحی‌های معتبر بر اساس تخصص و منابع داخلی شرکت سیسکو می‌باشد بهره‌مند می‌شوند. این سرویس با بهره‌مندی از تخصص امنیتی و اکوسیستم گسترده‌ای از شرکاء می‌تواند کاربران را در مدیریت موفق ریسک‌ها یاری ‌نماید.

مزایای استفاده از سرویس بهینه‌سازی امنیت سیسکو

استفاده از سرویس بهینه سازی امنیت سیسکو (Cisco) مزایایی دارد که عبارتند از :

  • بهبود امنیت با شناسایی آسیب‌پذیری‌ها در زیرساخت‌های امنیت و شبکه
  • توسعه‌ی امنیت شبکه همگام با افزودن تکنولوژی‌ها و برنامه‌های کاربردی جدید و منطبق با قواعد و سیاست‌های سازمانی
  • پردازش کاملاً ایمن پرداخت‌ها یا انتقال سایر داده‌ها بین موقعیت‌های مختلف
  • محافظت از اطلاعات و داده‌های مهم و حیاتی که امکان همکاری و دسترسی به Cloudهای Third-Party را برای کاربران فراهم می‌نماید.
  • امکان دسترسی ایمن کاربران به داده‌ها با هر دستگاه و در هر زمان و مکان

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved