4/1

4237

طراحی و نظارت

آخرین بروزرسانی: شنبه 27 شهریور 1400

در این نوشتار قصد داریم تا به شما کارفرمایان محترم این اطمینان خاطر را بدهیم که حتی اگر مایل هستید بخش‌های اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌ها را خودتان بر عهده بگیرید یا به پیمانکاران دیگری واگذار کنید، ما نیز به عنوان طراح پروژه با طراحی و ارائه یک متدولوژی دقیق و کارشناسی شده، یکی از مطلوب‌ترین و در عین حال هدفمندترین خدمات افق داده‌ها یعنی «طراحی و نظارت» را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

 

شاید شما هم به عنوان کارفرما تا کنون با چنین سوالاتی پیش از آغاز پروژه مواجه شده باشید:

  • آیا این امکان وجود دارد که ما طراحی پروژه شبکه را به افق داده‌ها واگذار کنیم و اجرا و پیاده‌سازی آن را خودمان بر عهده بگیریم؟
  • آیا امکان واگذاری مراحل اجرا و پیاده‌سازی به پیمانکاری دیگر وجود دارد؟
  • آیا این امکان وجود دارد که مجموعه‌ای از پیمانکاران را برای اجرای پروژه خود مد نظر قرار دهیم؟
  • آیا امکان بررسی و ارزیابی پیمانکاران از سوی افق داده‌ها به عنوان طراح پروژه وجود دارد؟
  • چه فاکتورهایی را در انتخاب پیمانکار خوب و مورد اعتماد در نظر بگیریم؟
  • از پیمانکاری که بخش اجرا و پیاده‌سازی را برعهده می‌گیرد انتظار انجام چه فعالیت‌هایی را داشته باشیم؟
  • آیا امکان نظارت بر روند اجرای پروژه از سوی افق داده‌ها وجود دارد؟

در این نوشتار قصد داریم تا به شما کارفرمایان محترم این اطمینان خاطر را بدهیم که حتی اگر مایل هستید بخش‌های اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌ها را خودتان بر عهده بگیرید یا به پیمانکاران دیگری واگذار کنید، ما نیز به عنوان طراح پروژه، با طراحی و ارائه یک متدولوژی دقیق و کارشناسی شده، یکی از مطلوب‌ترین و در عین حال هدفمندترین خدمات افق داده‌ها یعنی «طراحی و نظارت» را به شما پیشنهاد خواهیم داد. ما به اختیار عمل کارفرما در انتخاب مسیر و مجریان پروژه‌های شبکه و زیرساخت اعتقاد داریم و همواره تلاش می‌کنیم تا در صورت نیاز کارفرما به طراحی پروژه توسط افق داده‌ها و سپس در مراحل بعدی، اجرا و پیاده‌سازی آن توسط خود یا واگذاری این بخش به سایر پیمانکاران، به عنوان چشم تیزبین کارفرما عمل کرده و علاوه بر نظارت دقیق بر روند اجرا و پیاده‌سازی پروژه شبکه، مستندات فنی دقیق، جامع و منحصر به فردی را نیز به شما ارائه نماییم.

به مانند طراحی و پیاده‌سازی، کارشناسان ما یک «متدولوژی» یا راهبرد منحصر به فرد را برای طراحی و نظارت در نظر گرفته‌اند که این متدولوژی یکی از نقاط تمایز و برتری افق داده‌ها در نظارت موفق بر پروژه‌های شبکه و زیرساخت تا به امروز بوده و قدم به قدم شما را به اهدافتان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. در ابتدایی‌ترین مرحله از متدولوژی طراحی و نظارت، به مانند آنچه در روند طراحی و پیاده‌سازی در نظر گرفته‌ایم، جلسات اولیه کارشناسان ما با کارفرمایان برگزار می‌شود و طی این جلسات بررسی‌های فنی و کارشناسانه به همراه جمع‌آوری نیازمندی‌ها صورت می‌پذیرد. تأکید ما در مراحل ابتدایی بر شناخت دقیق نیازمندی‌های کارفرمایان و تطبیق دقیق روند طراحی پروژه با این نیازهاست، چرا که پیمایش صحیح و دقیق این مرحله موجب پیشبرد هرچه موفق‌تر پروژه در آینده و بالطبع نظارت دقیق‌تری بر روند اجرا و پیاده‌سازی آن از سوی افق داده‌ها خواهد شد.

آنچه در ادامه خواهید خواند و با آن آشنا خواهید شد، 4 فاز اصلی و اساسی متدولوژی مورد استفاده شرکت مهندسی افق داده‌ها ایرانیان جهت ارائه خدمات طراحی و نظارت بر پروژه شبکه و زیرساخت بوده که حاصل بیش از یک دهه فعالیت مستمر و موفق ما در حوزه شبکه و زیرساخت کشور و کسب تجارب منحصر به فرد و ویژه در زمینه نظارت بر پروژه‌های این حوزه است.

 

فلوچارت چگونگی پیشبرد روند طراحی و نظارت

 

فاز اول – شناخت و بررسی نیازمندی‌ها:

ما در مرحله نخست از ارائه هر طرح، شناخت دقیق و جامع از وضعیت فعلی و نیازهای اساسی کارفرما در پروژه را بر هر چیزی ارجح می‌دانیم، و در این مسیر، مستندسازی و برنامه‌ریزی دقیق نتیجه همین شناخت و بررسی نیازمندی‌های شما توسط کارشناسان افق داده‌هاست. ما هر آنچه مورد نیاز سازمان و کسب‌وکار شما باشد را در این فاز از دل پرسشنامه‌های تکمیلی استخراج کرده و مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار خواهیم داد و در گام بعدی راهکارهای پیشنهادی برای رفع نیازهای شما را همراه با زمان‌بندی دقیق ارائه خواهیم کرد. خروجی این فاز در نهایت یک مستند دقیق و فراگیر از نیازهای شما خواهد بود که پس از دریافت تأیید نهایی، کارشناسان ما بر مبنای لیست نیازمندی‌های این مستند اقدام به طراحی کلان و مفهومی خواهند نمود.

 

فاز دوم – طراحی کلان:

برداشتن هر یک گام موفق، یعنی یک گام نزدیک‌تر شدن به نقطه نهایی هدف! ما پس از پشت سر گذاشتن فاز نخست و مشخص شدن نیازها، به شناسایی دقیق سرویس‌ها، ماژول‌ها و تجهیزاتی که نیاز کارفرمایان را پشتیبانی و برطرف نماید خواهیم پرداخت و برای هر انتخاب خود نیز دلایلی مستدل و کارشناسانه را در قالب یک مستند خلاصه مدیریتی به شما ارائه خواهیم نمود. این مستند را HLD (High Level Design) یا طراحی کلان می‌نامیم؛ این مستند دلایل انتخاب تکنولوژی، محصول یا طراحی را به طور دقیق و کامل توضیح داده و بر مبنای نیازهای رسمی کارفرما است.

همچنین در این فاز و همراستا با اقدامات پیشین، تجهیزات مورد نیاز نهایی و جزئیات لیست اقلام آن را نیز نهایی خواهیم کرد که این لیست بر مبنای پارت نامبر و تعداد دقیق هر یک از تجهیزات مورد نیاز شما تهیه می‌شود، لیست تجهیزات با نام LOM شناخته شده است. مستند خلاصه مدیریتی چگونگی انتخاب تکنولوژی یا تکنولوژی‌ها و LOM (در صورت نیاز به تجهیزات جدید) از جمله مهم‌ترین مستنداتی هستند که در این فاز به کارفرمایان ارائه می‌شوند و پس از دریافت تأییدیه، تجهیزات مورد نیاز بر مبنای این مستندات تهیه خواهند شد.

این فاز از پروژه پیش‌نیاز تأمین تجهیزات خواهد بود که پیش از هر اقدامی مبنی بر تهیه تجهیزات به تأیید شما خواهد رسید. در نهایت با پیشبرد موفقیت‌آمیز این فاز، سومین فاز پروژه نیز به اجرا در خواهد آمد.

 

فاز سوم – تدوین اسناد مناقصه: 

این فاز از پروژه زمانی آغاز خواهد شد که شما به عنوان کارفرما، مایل هستید بخش نظارت و اجرا توسط دو پیمانکار مجزا صورت پذیرد؛ در این شرایط، افق داده‌ها به عنوان طراح پروژه، بر عملکرد پیمانکار یا پیمانکاران مجری به هنگام اجرا و پیاده‌سازی نظارت خواهد داشت.

به همین منظور ما به عنوان پیمانکار طراح پروژه، اسناد مناقصه را برای برگزاری هرچه بهتر و سریع‌تر آن تدوین کرده و در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار یا پیمانکاران مورد نظر شما برای مراحل اجرا و پیاده‌سازی، اقدام به تهیه جدولی برای ارزیابی پیمانکار مجری خواهیم کرد که در واقع پیش‌نیازی برای آغاز فاز چهارم و نهایی پروژه یعنی نظارت بر عملکرد پیمانکار خواهد بود. همچنین تدوین اسناد مناقصه پیمانکار تهیه‌کننده اقلام و تجهیزات مورد نیاز پروژه نیز در این فاز انجام خواهد شد.

 

فاز چهارم – نظارت بر عملکرد پیمانکار:

در فاز چهارم و نهایی از خدمات طراحی و نظارت، بر اساس آنچه در مستندات طراحی تفصیلی و طراحی کلان توسط افق داده‌ها تدوین گردیده، نظارت بر عملکرد اجرا و پیاده‌سازی پروژه توسط پیمانکار یا پیمانکاران مجری آغاز خواهد شد. پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار تهیه‌کننده تجهیزات و پیش از خرید LOM، ما به عنوان ناظر پروژه وارد عمل شده و اصالت کالاهایی که در شرف خریداری هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم و پس از اطمینان از اصالت کالاها و تهیه آن‌ها، تست سرد و گرم تجهیزات را پیش از تحویل تجهیزات انجام خواهیم داد.

اما آنچه کلیت و اساس این فاز را در بر می‌گیرد، نظارت بر عملکرد پیمانکار می‌باشد که در این راستا ما به عنوان ناظر پروژه اقدامات زیر را در دستور کار خود قرار می‌دهیم:

  • ارائه نقشه راه و شکست پروژه
  • ارزیابی مستنداتی که پیمانکار در حین اجرا و پیاده‌سازی پروژه تهیه و تدوین می‌کند
  • دریافت طرح تفصیلی و کلان پیمانکار و ارزیابی آن
  • دریافت مستند As-Built یا چون-ساخت از سوی پیمانکار و ارزیابی آن با هدف بررسی چگونگی روند اجرا و پیاده‌سازی پروژه
  • نظارت دقیق بر اجرا و پیاده‌سازی پیمانکار و ارزیابی کلیه مراحل این بخش از پروژه
  • تحویل‌گیری تجهیزات بر مبنای ATP و ارزیابی نتایج تست سرد و گرم
  • در نهایت تحویل گرفتن پروژه از پیمانکار و تحویل نهایی آن به شما

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved