4/1

193

عرضه تراشه مخصوص فورتی نت برای فایروال‌ها و رمزنگاری

آخرین بروزرسانی: دوشنبه 25 اردیبهشت 1402

فورتی‌نت fortiSP5 را معرفی کرده است: یک تراشه اختصاصی جدید که باید رمزنگاری و بارهای کاری فایروال را تسریع کند. این تراشه عملکرد بهتر و مصرف برق کمتری دارد. فورتی‌نت از تراشه جدید خود در FortiSP5 استفاده کرده است. این تراشه پنجمین نسل از ASIC (مدار یکپارچه خاص اپلیکیشن (Application Specific Integrated Circuit)) است.

نویسنده: نگار مهرنیا
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
fortinet

معرفی فورتی‌نت fortiSP5

فورتی‌نت fortiSP5 را معرفی کرده است: یک تراشه اختصاصی جدید که باید رمزنگاری و بارهای کاری (workloadها) فایروال را تسریع کند. این تراشه عملکرد بهتر و مصرف برق کمتری دارد. 

فورتی‌نت تراشه خود را با FortiSP5 که پنجمین نسل از ASIC (مدار یکپارچه خاص اپلیکیشن (Application Specific Integrated Circuit)) است، عرضه می کند. فورتی‌نت مدعی است که FortiSP5 در حوزه فایروال‌ها هفده برابر بهتر از CPU معمولی عمل می‌کند. در مورد رمزنگاری هم این تراشه تا 32 برابر بهتر عمل می‌کند.

ویژگی‌های فورتی‌نت fortiSP5

1- سریع‌‌تر

در رمزنگاری اساساً باید بسته‌های SSL بررسی شوند. بررسی بدافزارها و در عین حال، عدم کاهش سرعت شبکه یک چالش به حساب می‌آید. FortiSP5 می‌تواند خروجی‌ای برابر با 2/5 گیگابایت در ثانیه برای فایروال‌ها فراهم کند. 

فورتی‌نت، همچنین این تراشه را به یک درون‌بوم امن (secure enclave) مجهز ساخته که تضمین می‌کند صرفاً نرم‌افزارهای مجاز می‌توانند اجرا شوند. حفاظت در برابر حملات DDoS نیز در درون آن قرار گرفته است. فشرده‌سازی WXLAN/GRE تسریع‌شده توسط سخت‌افزار (Hardware-accelerated WXLAN/GRE encapsulation) نیز به صورت آن‌بورد تعبیه شده است. این ویژگی به خصوص برای اتصالات امن با شبکه‌های توزیع‌شده بسیار مهم است. در نهایت هم این‌که این تراشه‌ها از کارکرد کیفیت خدمات، مثلاً برای اولویت‌بندی تماس‌های تصویری پشتیبانی می‌کنند. 

2- کارآمدتر

کارآمدی هم به همان اندازه کارکرد مهم است. بر اساس ادعای فورتی‌نت، ASIC می‌تواند یک کار واحد را با 88 درصد مصرف برق کمتر نسبت به یک تراشه استاندارد انجام دهد. بنابراین، نسبت قیمت-عملکرد-وات واقعاً قابل ملاحظه است. 

از این تراشه، همین امسال برای مدل‌های سطح ورودی و سطح متوسط فایروال‌های فورتی‌گیت استفاده خواهد شد. در این دستگاه‌ها تا دو برابر اپلیکیشن‌های بیشتری نسبت به مدل‌های دارای تراشه‌های قدیمی‌تر قابل اجرا هستند و البته، این موضوع بستگی به اپلیکیشن‌ها و روش پیدایش آن‌ها دارد. 

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved