4/1

4351

مشاوره

آخرین بروزرسانی: شنبه 27 شهریور 1400

ما بر این واقعیت آگاهیم که انتقال دانش و تجربیات، به ویژه در حوزه شبکه و زیرساخت به سادگی امکان‌پذیر نیست و مستلزم طی شدن مراحل مختلف و متعددی است که به درستی کارشناسی شده باشند تا در نهایت منجر به دریافت خروجی مطلوب و مورد انتظار گردد.

 

امروزه با تخصصی شدن هرچه بیشتر فعالیت‌ها و امور مختلف، دریافت مشاوره‌های تخصصی و کاربردی از متخصصان فعال در هر حوزه به امری بدیهی و اجتناب‌ناپذیر بدل شده. فعالیت در حوزه شبکه و زیرساخت به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و پیچیده‌ترین حوزه‌های حال حاضر دنیا، نیازمند دانش بروز و تسلط و اشراف کامل بر موضوعات این حوزه است، به همین منظور دریافت مشاوره از متخصصان این حوزه که تجارب موثر و کارآمدی را از اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌های متعدد بدست آورده و همواره در حال بروزرسانی دانش و اطلاعات خود در زمینه شبکه و فناوری اطلاعات هستند می‌تواند هدایتگر شما در مسیر درست و مستقیم به سوی اهداف کسب‌وکار و سازمانتان باشد.

شرکت مهندسی افق داده‌ها ایرانیان با بیش از یک دهه تجربه و فعالیت در حوزه شبکه و زیرساخت کشور، به عنوان یکی از متخصصان این حوزه و با بهره‌گیری از دانش نیروی فنی بروز و دانش‌محور خود، خدمات مشاوره را به عنوان یکی از خدمات اصلی و بنیادین خود به کارفرمایان محترم ارائه می‌دهد. ما بر این واقعیت آگاهیم که انتقال دانش و تجربیات، به ویژه در حوزه شبکه و زیرساخت به سادگی امکان‌پذیر نیست و مستلزم طی شدن مراحل مختلف و متعددی است که به درستی کارشناسی شده باشند تا در نهایت منجر به دریافت خروجی مطلوب و مورد انتظار گردد. به همین منظور افق داده‌ها ایرانیان با بهره‌گیری از دانش و اطلاعات بروز و تجارب چندین ساله کارشناسان خود، یک متدولوژی دقیق و حساب شده بر اساس نیازمندی‌ها و چالش‌های شما طراحی کرده تا ضمن آگاهی کامل از کلیه مراحلی که در ارائه خدمات مشاوره طی خواهد شد، از تعهدات و فعالیت‌هایی که افق داده‌ها در این زمینه به شما ارائه می‌دهد نیز پیش از آغاز این خدمت مطلع شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید و با آن آشنا می‌شوید، گام‌های متدولوژی مورد استفاده افق داده‌ها جهت ارائه خدمات مشاوره به کارفرمایان محترم در راستای پیشبرد اهداف و پروژه‌های شبکه و زیرساخت می‌باشد.

 

فلوچارت چگونگی پیشبرد روند مشاوره

 

فاز اول – درک اهداف و تدوین نیازمندی‌ها:

پس از انعقاد قرارداد و آغاز دوره مشاوره، آنچه بیش از هر چیزی حائز اهمیت است، شناخت و بررسی نیازمندی‌های شماست. به همین منظور کارشناسان افق داده‌ها بر اساس پرسشنامه دریافتی در نخستین جلسات برگزار شده فی مابین اقدام به لیست‌بندی و تکمیل نیازمندی‌های شما می‌نمایند، چرا که شناخت دقیق نیازمندی‌های شما و چالش‌هایی که با آن روبرو هستید می‌تواند تصویر بهتری از آنچه هدف نهایی شماست را در اختیار کارشناسان ما قرار دهد.

این گام زمانی به پایان خواهد رسید که تصویری یکسان از موارد ذیل میان تیم اجرایی ما و کارفرما ایجاده شده باشد:

  • اهداف کلیدی و اولویت‌های کارفرما
  • استراتژی اصلی کارفرما در خصوص توسعه
  • نیازمندی‌های فعلی و پیش‌بینی اولیه از نیازهای آتی
  • برنامه‌های اجرایی فعلی و برنامه‌های آتی
  • منابع در اختیار کارفرما و سیاست‌گذاری آن

در نهایت طی کردن چنین مراحلی منجر به تدوین نیازمندی‌های شما به صورت مکتوب و مستند می‌شود و قابلیت تحلیل، آنالیز و بروزرسانی آن‌ها در ادامه فراهم خواهد بود.

گزارش‌های مربوط به ارزیابی نیازمندی‌ها، ارائه پوستر شناخت زیرساخت و ارائه گزارش‌های هفتگی از دیگر فعالیت‌ها و اقداماتی است که در اولین گام از ارائه خدمات مشاوره به شما کارفرمایان عزیز ارائه خواهیم داد. 

 

فاز دوم – تحلیل و آنالیز:

هر طرح و پروژه موفقی حاصل ساعت‌ها صرف زمان و تحقیق برای آنالیز و تدوین راهکارهای پیشبرد هرچه بهتر آن است و در این میان نیازمندی‌های مشخص شده در فاز نخست درکنار اهداف و استراتژی‌های کارفرما، مهم‌ترین ابزار برای شروع فاز تحلیل و آنالیز می­باشد.

به همین منظور کارشناسان ما در این فاز، نمونه‌هایی از پروژه‌ها و سازمان‌های موفقی که در سطح بین‌المللی ماهیت و ساختار آن‌ها به شما نزدیک باشند را انتخاب نموده و پس از مطالعه کامل این سازمان­ها و نمونه‌های موفق، مطابق چالش­هایی که این سازمان­ها با آن مواجه بوده‌اند، نیازمندی­ها و اهداف شما را مجدداً تحلیل و آنالیز کرده و بروزرسانی­های لازم بر روی نتایج گام اول صورت می­پذیرد.

از دیگر فعالیت‌هایی که در این فاز انجام می‌شود می‌توان به تهیه و تدوین مستند طرح کلان پروژه و آنالیز نیازمندی‌هایی که در این مستند پیش‌بینی شده است اشاره کنیم.

 تهیه مستند نقشه راه که یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مستندات تهیه شده در کل متدولوژی است نیز در این گام صورت می‌پذیرد، به طوری که گام‌های بعدی وابسته به انجام صحیح و موفقیت‌آمیز فازهای پیش‌بینی شده در این مستند هستند.

از دیگر اقدامات و فعالیت‌هایی است که در فاز دوم خدمات مشاوره به شما ارائه خواهد شد. تدوین و بروزرسانی لیست نیازمندی‌هایی که ممکن است در این مرحله از پروژه اضافه شوند و همچنین ارائه گزارش‌های هفتگی از پیشرفت پروژه نیز در این فاز به شما کارفرمایان محترم ارائه می‌گردد.

 

فاز سوم:

در فاز سوم پروژه، مستند نقشه راه که در فاز دوم تهیه و تدوین می‌شود نقش کلیدی و مهمی را ایفا خواهد کرد، به گونه‌ای که این فاز به دو بخش مجزا اما کاملاً مرتبط به یکدیگر تقسیم شده و با رویکردهایی مانند نظارت بر راهبرد و ارزیابی نقشه راه پیش خواهد رفت که در ادامه هر یک از آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

(بخش اول) – نظارت بر راهبرد:

آنچه در این بخش از فاز سوم اهمیت دارد، نظارت دقیق بر راهبرد پروژه و عملکردی است که تا به اینجای کار بر اساس نقشه راه صورت گرفته و بر مبنای آن مشاوره‌های کارشناسان افق داده‌ها با رویکرد پیشبرد هرچه صحیح‌تر و دقیق‌تر مسیر ادامه خواهد یافت. مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکته در این گام، پیشبرد درست گام­های نقشه راه است، به اصطلاح در این نقشه اهداف شما از هم شکسته شده و بر اساس آن پروژه را به پیش خواهیم برد و سعی داریم از این نقشه به عنوان چراغ و روشنایی‌بخش مسیرمان تا رسیدن به هدف نهایی پروژه استفاده کنیم. گزارش‌هایی از پیشرفت پروژه بر اساس نقشه راه تدوین شده و همچنین ارائه گزارش‌های روتین هفتگی نیز از جمله فعالیت‌ها و اقداماتی است که در این بخش از فاز سوم صورت می‌گیرد.

 

(بخش دوم) – ارزیابی نقشه راه:

در بخش دوم از فاز سوم، یک آنالیز جامع و کامل از وضعیت فعلی پروژه و راهبردهایی که در بخش پیشین بر آن‌ها نظارت کردیم را به شما ارائه خواهیم داد. آنالیزها و بررسی‌های کارشناسان افق داده‌ها بر مبنای نقشه راه خواهد بود و به شما این اطمینان را خواهد داد که تا به اینجای پروژه تمامی گام‌ها، فعالیت‌ها و نقاط عطف پروژه به درستی و دقیق اجرا شده و کم کم می‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که با فاز نهایی تنها چند گام فاصله داریم. در صورتی که کارشناسان ما احساس کنند بخشی از نقشه راه در بخش اول فاز سوم به درستی اجرا نشده یا برخی از فازهای آن نادیده گرفته شده، یا چنانچه احساس کنند که نیازمندی‌ها و استراتژی‌های جدیدی می‌بایست به نقشه راه اضافه شود، ضمن بروزرسانی مستند نقشه راه، دوباره به بخش اول از فاز سوم برخواهیم گشت و فازهای مستند نقشه راه را مورد بررسی و نظارت دوباره قرار خواهیم داد. این چرخه تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که از پیاده‌سازی دقیق نقشه راه تا به اینجای کار اطمینان حاصل شود. گزارش‌های روتین هفتگی به مانند فازهای پیشین در این فاز نیز ارائه خواهند شد.

 

فاز چهارم – تحویل به کارفرما:

در فاز چهارم و نهایی، در صورت پیشبرد کامل و دقیق پروژه بر اساس نقشه راه، این مستند را بروزرسانی کرده و نسخه نهایی آن را به شما تحویل خواهیم داد. همچنین در گام پایانی نیز کارشناسان افق داده‌ها با ارائه یک گزارش جامع از کلیه اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در تمام طول پروژه، شما را در جریان صفر تا صد هر آنچه در مسیر رسیدن شما به اهدافتان قرار خواهند داد. با ارائه این مستندها و گزارش‌ها و پشت سر گذاشتن موفق کلیه فازهای تعریف شده در این متدولوژی، زمان تحویل نهایی پروژه به کارفرما فرا خواهد رسید.

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved