4/1

551

معرفی پلتفرم رایگان ISE Portal Builder

آخرین بروزرسانی: چهارشنبه 7 مهر 1400

ISE Portal Builder چیست؟ بیشتر مشتریان سیسکو (Cisco) از پلتفرم ISE (Identity Service Engine) برای ایجاد و کنترل دسترسی میهمانان و ساختار BYOD به شبکه داخلی سازمان یا کسب و کار استفاده می‌کنند. ISE Portal Builder ابزاری است که برای ایجاد پرتال‌های سمت کاربر مانند پرتال‌های میزبانی وب مهمان استفاده می‌شود.

نویسنده: کیارش برزوده
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

چگونه مشتریان سیسکو بیش از 17 میلیون دلار بازگشت سرمایه دارند؟

امروزه بیشتر مشتریان سیسکو (Cisco) از پلتفرم (ISE (Identity Service Engine برای ایجاد و کنترل دسترسی میهمانان و ساختار BYOD (Bring Your Own Device) به شبکه داخلی سازمان یا کسب و کار استفاده می‌کنند. در چنین ساختاری کاربران پیش از ورود به شبکه با یک صفحه وب سایت جهت ارائه اطلاعات احراز هویتشان مواجه می‌شوند؛ به صورت عمومی سازمان‌ها و کسب و کارها می‌­خواهند کاربرانشان به پرتال‌هایی زیبا که با برند سازمان یا کسب وکار نیز سازگار است، دسترسی داشته باشند.
ساخت یک پرتال مناسب و شخصی‌سازی شده برای سازمان، به دانش طراحی و فنی  نیاز دارد که معمولا این فرایند، واحد فناوری اطلاعات (IT) را برای سرویس‌دهی مناسب به شدت درگیر می‌کند. به این دلیل بود که سرویس ساخت پرتال ISE بر روی رایانش ابری (Cloud) راه اندازی شد. با وجود این روش رایگان، نیاز سازمان‌ها و کسب و کا‌رها به استخدام یک فرد مجرب برای راه‌اندازی یک پرتال مناسب از بین رفت. تا امروز بیشتر از 3000 شرکت از مشتریان ISE از (ISE Portal Builder (IPB بدون نیاز به اطلاعات طراحی و فنی برای ساخت بیش از 7000 پرتال شخصی‌سازی شده، استفاده کرده‌اند.

قبل‌تر تفکر بر این بود که این ابزار صرفا توسط شرکت‌های کوچک استفاده شود اما امروزه مشاهده می‌شود که شرکت‌های بزرگ نیز با مشکل پیدا کردن فرد مناسب برای ساخت پرتال‌هایشان رو به رو هستند.

حال به سوال اصلی باز می‌گردیم که بازگشت سرمایه 17 میلیون دلاری چگونه اتفاق افتاده است؟ برای شروع، ساختن یک پرتال شخصی‌سازی شده می‌تواند بین 500 تا 50000 دلار هزینه داشته باشد. پس کاربران ISE هزینه‌های طراحی کلانی (به طور میانگین 25000 دلار) را ذخیره و با حداقل نیاز دانش فنی پرتال‌های خود را شخصی‌سازی می‌کنند.

ویژگی‌های ISE Portal Builder

  • What You See Is What You Get) WYSIWYG): با این ابزار طراحی، افرادی که دانش محدودی نسبت به طراحی یک پرتال دارند می‌توانند به راحتی یک پرتال شخصی‌سازی شده طراحی کنند. با این وجود همان چیزی که در زمان طراحی می‌بینید، پیاده‌سازی می‌شود.
  • Drag & Drop Layout: در زمان طراحی روی صفحه نمایش این امکان وجود دارد که شما objectها را به گونه‌ای که می‌خواهید، حرکت دهید.
  • Templates Gallery: به دلیل اینکه طراحی یک پرتال مناسب برای همه کار ساده‌ای نیست، IPB از قبل Templateهایی را طراحی کرده که برای شروع مناسب است.
  • Image Manager: شما می‌توانید طراحی های گرافیکی، لوگوها، بنر‌ها، عکس‌ها و تبلیغات خود را در IPB استفاده کنید.

 از دیگر ویژگی‌های IPB:

  • می‌توان رنگ دکمه‌ها و متون را تغییر داد.
  • از 16 زبان پشتیبانی می‌کند.
  • از پلتفرم‌های ISE نسخه 1.3 تا 2.4 پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تمام پرتال‌های مورد نیاز خود را در ISE با ISE Portal Builder طراحی کنید و در پایان فقط طراحی خود را در پلتفرم Cisco ISE آپلود کنید.
  • با استفاده از این ابزار می‌توانید حتی برای تلفن‌های همراه هم پرتال‌های مناسب و Responsive را طراحی کنید.

 

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved