4/1

1021

هر آنچه که باید درباره Dell EMC بدانید (خرید ذخیره ساز Dell EMC)

آخرین بروزرسانی: سه شنبه 17 خرداد 1401

ذخیره ساز Dell EMC، محصول شرکت Dell EMC (که تا سال 2016 با عنوان EMC Corporation شناخته می‌شد) یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی است که محصولات و خدماتی را در تمامی زمینه‌های محاسباتی، شبکه‌سازی و ذخیره‌ساز Dell EMC ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت در هاپکینتون، ماساچوست و راندراک، تگزاس آمریکا قرار دارد.

نویسنده: پرناز آزاد
مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

ذخیره ساز Dell EMC، محصول شرکت Dell EMC (که تا سال 2016 با عنوان EMC Corporation شناخته می‌شد) یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی است که محصولات و خدماتی را در تمامی زمینه‌های محاسباتی، شبکه‌سازی و ذخیره‌ ساز Dell EMC ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت در هاپکینتون، ماساچوست و راندراک، تگزاس آمریکا قرار دارد. 

محصولات که به فروش می‌رساند شامل، ذخیره‌ ساز Dell EMC، امنیت اطلاعات، مجازی‌سازی، تجزیه و تحلیل، رایانش ابری و سایر محصولات و خدمات مرتبط با ذخیره ‌ساز Dell EMC، مدیریت، محافظت و تجزیه و تحلیل داده‌ها است. 

در یک دسته بندی کلی، ذخیره‌ سازهای DELL EMC شرکت افق داده ها به شرح جدول ذیل است:

ذخیره ساز Dell EMC مدل Unity XT 880

ذخیره ساز Dell EMC سری Unity XT

ذخیره ساز Dell EMC مدل Unity XT 880F

ذخیره ساز Dell EMC مدل Unity XT 480

ذخیره ساز Dell EMC مدل Unity XT 380

ذخیره ساز Dell EMC مدل Unity XT 680

ذخیره ساز Dell EMC مدل Unity XT 380F

ذخیره ساز Dell EMC مدل Unity XT 480F

ذخیره ساز Dell EMC مدل Unity XT 680F

 

ذخیره ساز Dell EMC مدل DD9900

 

Dell EMC PowerProtect

 

 

ذخیره ساز Dell EMC مدل DD6900

 

مترو نود Dell EMC Unity XT Metro Node

مترو نود Dell EMC Unity XT

 

دو مورد از محبوب ترین محصولات در بازار ذخیره ساز DELL EMC سری Unity و پاورپروتکت می باشد. 

 

 

dell emc storage| ذخیره ساز dell emc
ذخیره ساز Dell EMC سری Unity XT

از جمله بازارهای هدف این شرکت می‌توان به کسب و کارهای کوچک تا متوسط در بازارهای عمودی (vertical markets) مختلف اشاره کرد. در ششم آوریل سال 1986، سهام این شرکت (همانند EMC Corporation) به بورس نیویورک اضافه شد و در شاخص  ۵۰۰ (S&P 500 index) نیز قرار گرفت.

شرکت Dell در سال 2016، شرکت EMC را خریداری کرد. در آن زمان، طبق نوشته‌ی مجله‌ی فوربس، «توجه شرکت EMC بر توسعه و فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار ذخیره‌ ساز Dell EMC و مدیریت داده و تمرکز بر مشتریان در جهت خرید محصولات بود، فارغ از اینکه تیم فناوری اطلاعات چه نوع تصمیمات و خریدهایی را انجام می‌داد.» نام این شرکت بعدها به Dell EMC تغییر نام داد. اکنون شرکت Dell از نام EMC برای برخی از محصولات خود استفاده می‌کند.

تاریخچه شرکت EMC

dell emc storage| ذخیره ساز dell emc
 ذخیره ساز dell emc

شرکت EMC در سال 1979 توسط ریچارد اگان (Richard Egan) و روجر مارینو (Roger Marino) تاسیس شد (حروف E و M برگرفته از نام این دو فرد است). در سال 1981، این شرکت اولین برد حافظه‌ی 64 کیلوبایتی برای Prime Computer را معرفی کرد و در ادامه به توسعه‌ی بردهای حافظه برای دیگر کامپیوترها پرداخت. در اواسط دهه‌ی 1980، این شرکت زمینه‌ی کاری خود را به فراتر از بردهای حافظه گسترش داد و انواع ابزارهای ذخیره ‌ساز Dell EMC داده و پلتفرم‌های ذخیره‌ ساز Dell EMC شبکه‌ای را تولید کرد. در سال 1990، شرکت EMC شروع به ارسال محصولات اصلی شرکت خود، یعنی Symmetrix کرد.

در حالیکه بخشی از رشد شرکت EMC به خرید شرکت‌های کوچک‌تر مربوط می‌شود، اما محصول Symmetrix عامل اصلی رشد آنها در دهه‌ی 1990 بود و آنها را از یک شرکت صدها میلیون دلاری به یک شرکت چند میلیارد دلاری تبدیل کرد.

(برای آشنایی با  مدل DELL EMC PowerProtect و خرید ذخیره ساز Dell EMC می‌توانید کاتالوگ  " Dell EMC PowerProtect جهت حفاظت از داده‌های ابری " را مطالعه کنید. )

در سال 1988، مایکل روتگرز (Michael Ruettgers) به مجموعه‌ی EMC ملحق شد و به عنوان مدیر عامل از سال 1992 تا 2001 در این شرکت حضور داشت. درآمد شرکت EMC تحت مدیریت روتگرز، در طی ده سال از 120 میلیون دلار به حدود 9 میلیارد دلار افزایش یافت و این شرکت، تمرکز خود را از تولید برد حافظه به سیستم‌های ذخیره ‌ساز تغییر داد. بعدها مجله‌ی بیزینس‌ویک (BusinessWeek) از روتگرز به عنوان یکی از 25 مدیر برتر جهان یاد کرد. همچنین مجله‌ی ورث (Worth) او را یکی از بهترین مدیران ارشد اجرایی در آمریکا و وبسایت نتورک ورلد (Network World) او را یکی از 25 شخصیت قدرتمند در شبکه‌سازی نامید.

شرکت EMC پیش از اینکه توسط شرکت Dell خریداری شود، به دلیل عقد قراردادها و لابی‌گری‌های عدم‌رقابتی و ظالمانه از طریق صنایع وابسته‌ی ماساچوست (AIM) شهرت پیدا کرده بود.

برای آشنایی بیشتر و خرید ذخیره ساز Dell EMC با مدل های DELL EMC unity xt کاتالوگ “ذخیره ساز Dell EMC سری Unity XT ” را مطالعه کنید.

در 12 اکتبر سال 2015، شرکت Dell تمایل خود برای خرید شرکت EMC را به صورت نقد و سهام به ارزش 67 میلیارد دلار اعلام کرد که تا سال 2021، بزرگ‌ترین خرید یک شرکت در بخش فناوری به شمار می‌رفت. ترکیب سرور شرکت Dell، کامپیوترهای شخصی و تجارت گوشی‌های هوشمند با کسب‌وکار ابزارهای ذخیره‌سازی شرکت EMC، یک ادغام عمودی قابل توجه از غول‌های فناوری اطلاعات بود. شرکت Dell به ازای هر سهم از سهام شرکت EMC، 24.05 دلار و به ازای هر سهم از سهام ردیابی VMware، 9.05 دلار پیشنهاد داد.

در هفتم سپتامبر سال 2016، شرکت Dell فرآیند ادغام را به سرانجام رساند که شامل صدور 45.9 میلیارد بدهی و 4.4 میلیارد دلار سهام عادی بود. در آن زمان، برخی از تحلیل‌گران ادعا کردند که خرید شرکت یومگا (Iomega) از سوی شرکت Dell می‌تواند به همکاری LenovoEMC آسیب برساند.

بازار هدف شرکت Dell EMC تمامی کسب‌وکارها است. این شرکت ادغام شده، جایگاه‌ها و مسئولیت‌های دو شرکت Dell و EMC، به عنوان ارائه‌دهندگان کامپیوترهای شخصی، سرورها، ابزارهای ذخیره ‌ساز Dell EMC و مجازی‌سازی را ترکیب می‌کند. حوزه‌ی کاری آن شامل دیتاسنتر نرم‌افزاری (SDDC)، ابر هیبریدی، زیرساخت همگرا، رایانش و امنیت گوشی‌های هوشمند است.

(برای آشنایی با Metro Node DELLEMC و خرید ذخیره ساز Dell EMC می‌توانید کاتالوگ " مترو نود Dell EMC Unity XT " را مطالعه کنید.)

در اکتبر سال 2015، شرکت Dell اعلام کرد که شرکت EMC را با مبلغ رکوردشکن 67 میلیارد دلار خریداری می‌کند. خرید این شرکت در هفتم سپتامبر سال 2016 رسمی شد. مایکل دل، موسس و مدیر عامل این شرکت بیان داشت که هدف از این خرید، «تحول این شرکت به سمت حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات است.»

در ادامه چرایی ادغام شرکت‌های Dell و EMC از زبان Joe Tucci رئیس سابق هیت مدیره EMC را می‌خوانیم:

dell emc storage| ذخیره ساز dell emc
Joe Tucci رئیس سابق هیت مدیره EMC 

اعلام این موضوع برای من یک اتفاق شیرین است. من به کسب‌وکار فوق‌العاده‌ای که در EMC ایجاد کرده‌ایم، افتخار می‌کنم. این رویداد مسیری بود که حاضر نبودم آن را با چیزی عوض کنم. کارکنان و فرهنگی که ساخته‌ایم را دوست دارم و به هرکدام از آنها مدیون و به شدت قدردان هستم. من از مشتریان با ارزش خود به خاطر اعتماد، کسب‌وکار و دوستیشان تشکر می‌کنم.

اما علاوه بر اینها، نیاز به تغییر و گسترش، به همراه تمرکز بر اقدامات و قابلیت‌های مهم را لازم می‌دانستم. معتقدم که این معامله و ادغام، شرکت EMC و کارکنان عالی ما را در بهترین موقعیت برای رشد در دنیای جدید قرار می‌دهد.

امروز یک روز شگفت‌انگیز در تاریخ شرکت EMC است. در 25 سال گذشته، ما از یک شرکت استارت‌آپ در حوزه‌ی ذخیره‌ساز Dell EMC به یک پیشرو در حوزه‌ی فناوری، با بیش از 70 هزار کارمند تبدیل شدیم. این یک شاهکار باورنکردنی است! در طی این مدت، شاهد روزهای خوب و بد و حتی شاهد روزهای عالی زیادی بودیم. اکنون وارد یک دوره‌ی جدیدی می‌شویم که در آن، صنعت فناوری اطلاعات، اختلالات عظیمی را تجربه می‌کند، در حالیکه همزمان با فرصت‌های بی‌سابقه‌ای نیز مواجه می‌شود.

برای رشد و شکوفایی از طریق این تغییر و تحولات تاریخی که صنعت ما را در برگرفته، و همچنین برای اطمینان از بهره‌گیری بهینه از فرصت‌های عظیمی که پیش روی ما قرار گرفته است، به این نتیجه رسیدیم که ایجاد یک شرکت با همکاری مایکل دل (Michael Dell)، همکار و پیشروی نامدار در این حوزه، و همچنین تیم حاضر در منطقه‌ی Silver Lake، بهترین فرصت برای موفقیت‌های آتی شرکت EMC است.

ادغام شرکت‌های EMC و Dell، یک غول بزرگ در صنعت فناوری، با بیش از 80 میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد. این شرکت ادغام شده، یک پیشرو در بسیاری از حوزه‌های پررونق در بازار فناوری اطلاعات دو تریلیون دلاری خواهد بود. این شرکت دارای سبد سهام محصولات مکمل، مخاطب هدف توسعه‌یافته و چهار مورد از بزرگ‌ترین حق‌امتیازهای فناوری جهان، یعنی سرورها، فضای ذخیره‌ساز Dell EMC، مجازی‌سازی و کامپیوترهای شخصی خواهد بود. به علاوه، در مباحث داغ حوزه‌ی فناوری اطلاعات، از جمله تحول دیجیتال، دیتاسنتر نرم‌افزاری (software-defined data center)، ابر هیبریدی (hybrid cloud)، زیرساخت همگرا (converged infrastructure)، گوشی هوشمند و امنیت، این شرکت امکانات و قابلیت‌های قدرتمندی را فراهم می‌کند.

dell emc storage| ذخیره ساز dell emc
ادغام شرکت‌های EMC و Dell

این شرکت ادغام شده برای فعالیت به عنوان یک شرکت خصوصی، بسیار کارآمد و موثر خواهد بود و توانایی تولید و توسعه‌ی محصولات و راهکار‌های جدید و ضروری برای سرمایه‌گذاری در فرصت‌های ذکر شده را فراهم می‌کند. این شرکت جدید، آزادی عمل بیشتری برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، تمرکز بیشتر بر مشتریان و مهم‌تر از همه، توانایی جذب و حفظ بهترین و باهوش‌ترین افراد را خواهد داشت.

ما از این فرصت به دست آمده بسیار هیجان‌زده هستیم، در حالیکه می‌توانیم به سهامداران خود در شرکت EMC به شیوه‌ای جذاب پاداش دهیم.

مجموعه‌ی EMC جنبش عظیمی را در بازار ایجاد کرده است که انتظار داریم آن را تسریع بخشیم. ما شاهد هم‌افزایی و همکاری‌های قابل توجهی بین شرکت Dell و مجموعه شرکت‌های دیگر خود، به خصوص VMware هستیم که به فعالیت خود به عنوان یک شرکت دولتی با مدیریت پت گلسینگر (Pat Gelsinger) ادامه خواهد داد. هر دو شرکت Dell و VMware این فرصت را خواهند داشت تا در حوزه‌هایی نظیر مرکز دیتاسنتر نرم‌افزاری (SDDC)، ابر هیبریدی و رایانش کاربر نهایی (end user computing)، درآمدهای شرکت VMware را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند. طبق تخمین ما، این هم‌افزایی درآمد ممکن است در چند سال آینده به بیش از 1 میلیارد دلار برسد.

شرکت Pivotal نیز به همراه راب می (Rob Mee) به عنوان مدیر عامل و پاول ماریتز (Paul Maritz) به عنوان رئیس اجرایی، به فعالیت خود ادامه خواهد داد. من و پاول از پیشرفتی که راب در کوتاه‌مدت انجام داده است، بسیار راضی هستیم. شرکت Pivotal پیشرفت‌های بزرگی را در بازار داشته است. معتقدم که آنها در مسیر درستی برای تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام در آینده‌ای نه‌چندان دور هستند.

خرید ذخیره ساز dell emc
Dell EMC

من بارها در مورد تاثیر رایانش یا محاسبات ابری بر صنعت، از تمامی جهات، صحبت کرده‌ام. شرکت ویرچو استریم (Virtustream) با مدیریت رادنی راجرز (Rodney Rogers)، بخش مهمی از استراتژی رشد ما به شمار می‌رود که تمرکز آن بر خدمات ابری مدیریت شده به منظور کاربردهای حیاتی برای مشتریان شرکت است. این اتفاق به همراه رشد سرویس vCloud Air برای استفاده‌های هیبریدی، منابع مفید و منحصر به فردی را به ما ارائه می‌دهد. من واقعاً معتقدم که با ادغام و ترکیب منابع ابری و توانایی‌های خودمان، می‌توانیم پرچم‌دار شناخته‌شده‌ای در خارج و داخل صنعت ابری باشیم.

ادغام با شرکت Dell فرصت‌های ابری مشترک ما را بیش از پیش گسترش داده و ارتباط گسترده‌ای با مشتریان سازمان فراهم خواهد کرد. البته در حوزه‌های دولتی، خدمات درمانی و بازار کسب و کارهای کوچک تا متوسط (SMB Market)، که شرکت Dell در آنها نقاط قوت زیادی دارد نیز پیشرفت‌های زیادی حاصل خواهد شد.

زیرساخت همگرا (Converged infrastructure) یکی از حوزه‌های رو به رشد ما به شمار می‌رود و با ادغام شرکت، کسب‌وکار ما واقعاً در جایگاه مناسبی قرار خواهد گرفت. کسب‌وکار VCE ما، هنگام ادغام و ارتباط با محصولات و خدمات شرکت Dell، به سرعت رشد خواهد کرد و نسبت به بخش‌های کوچک‌تر، تاثیر بسیار زیادی بر کل صنعت خواهد گذاشت. من و مایکل در این خصوص بارها صحبت کرده‌ایم. حقیقتاً شاهد فرصت‌های عظیمی در این مجموعه هستم. البته ما به شراکت خود با شرکت Cisco در حوزه‌ی شبکه‌سازی، UCS و vBlock ادامه خواهیم داد و به دنبال سایر زمینه‌های مکمل با آنها خواهیم بود.

در خصوص امنیت، فرصت برای هر دو شرکت بسیار زیاد است، زیرا هر کدام از آنها منابع و نمادهای تجاری بزرگی در این حوزه دارند. قطعاً فعالیت‌های امنیتی شرکت RSA و Dell بخش‌های مهمی از استراتژی امنیتی آینده‌ی ما خواهند بود.

ذخیره ساز DELL EMC|  خرید ذخیره ساز DELL EMC
ادغام شرکت Dell  و EMC

زیرساخت اطلاعاتی EMC، یا به عبارت دیگر EMC II، با مدیریت دیوید گولدن (David Goulden) بزرگ‌ترین کسب‌وکار و تجارت در این مجموعه است. من بسیار خوشحال هستم که من و مایکل به این توافق رسیدیم که دفتر مرکزی شرکت ادغامی ما در هاپکینتون، ماساچوست باقی بماند. در این کسب‌وکار، ما به سرورها، فضای ذخیره‌سازی، زیرساخت همگرا و دیگر قابلیت‌های مرتبط ملحق خواهیم شد. کسب‌وکار ادغام‌شده‌ی ما به بیشتر نیازهای مشتریان خود رسیدگی خواهد کرد و با قابلیت‌ها و ابزارهای بسیار بزرگ و جهانی، به یک پیشتاز تبدیل خواهد شد. جالب اینجا است که این کسب‌وکار با بیش از 30 میلیارد دلار درآمد کار خود را آغاز خواهد کرد.

از دیدگاه من، از سال 2002 تا 2008، شرکت‌های Dell و EMC یکی از بزرگ‌ترین همکاری‌های مشترک در صنعت فناوری اطلاعات را داشته‌اند. این همکاری و کسب‌وکار به درآمد حدوداً 2 میلیارد دلاری و سالیانه از ذخیره‌ ساز Dell EMC کاربر نهایی منجر شد و نشان داد که کارکنان این دو شرکت همکاری خوبی با یکدیگر داشته و فرهنگ و ارزش‌های مشابهی را به اشتراک می‌گذارند. اکنون، تغییرات بار دیگر ما را کنار هم قرار داده است، و در واقع شاهد شکل‌گیری توافق و هماهنگی هستیم که ما را در پیشبرد و ایجاد یک شرکت جدید برای ورود به عصر فناوری اطلاعات کمک می‌کند.

من و هیئت مدیره‌ی شرکت EMC در چند سال گذشته به طور خستگی‌ناپذیری فعالیت کردیم تا گزینه‌های مختلف برای این شرکت را بررسی کنیم. واقعاً معتقدم که این بهترین راه برای ما است.

البته تا زمان تکمیل قرارداد، تا زمانی که بدانم مایکل از پس مدیریت این سازمان جدید به خوبی برخواهد آمد، به عنوان مدیرعامل آن به فعالیت خود ادامه خواهم داد.

من به کسب‌وکار فوق‌العاده‌ای که در EMC ایجاد کردیم، افتخار می‌کنم. این رویداد مسیری بود که حاضر نبودم آن را با چیزی عوض کنم. کارکنان و فرهنگی که ساختیم را دوست دارم و به هرکدام از آنها مدیون و به شدت قدردان هستم. من از مشتریان با ارزش خود به خاطر اعتماد، کسب‌وکار و دوستیشان تشکر می‌کنم.

اما علاوه بر اینها، نیاز به تغییر و گسترش، به همراه تمرکز بر فعالیت‌ها و قابلیت‌های مهم را لازم می‌دانستم. معتقدم که این معامله و ادغام، شرکت EMC و کارکنان عالی ما را در بهترین موقعیت برای رشد در دنیای جدید قرار می‌دهد.

هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره همکاران ما در افق داده ها همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید ذخیره ساز Dell EMC هستند.

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved