4/1

181

کاهش درآمد سالانه F5 و وارد شدن ضرر 35 درصدی به سهامداران

آخرین بروزرسانی: یکشنبه 27 فروردین 1402

در این مقاله کاهش درآمد سالانه F5 و وارد شدن ضرر 35 درصدی به سهامداران این شرکت را بررسی خواهیم کرد. متاسفانه، قیمت سهام F5, طی دوازده ماه حدود 35٪ کاهش یافت. کاهش 20٪ بازار نیز به آن کمکی نمی‌کند. از طرف دیگر، سهام در طی ۳ سال اخیر 3.1٪ افزایش یافته است. سهامداران با توجه به کاهش 13 درصدی قیمت سهام طی 90 روز اخیر، عملکرد بسیار بدی داشته‌اند.

نویسنده: احسان بهشتی
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

اطلاعات پایه

مقاله تحلیلی simplywall نشان می‌دهد که علیرغم کاهش چشمگیر 35درصدی سهام F5 و ضرر هنگفت سهام داران در کوتاه مدت، چگونه F5 در آینده روند رو به رشدی را طی خواهد کرد.

کاهش درآمد سالانه F5 و وارد شدن ضرر 35 درصدی به سهامداران

ساده‌ترین راه برای بهره‌مندی از یک بازار رو به رشد، خرید صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی (index fund) است. با خرید سهام مجزا می‌توانید سود بیشتری کسب کنید، اما در عین حال با خطر عملکردی ضعیف نیز روبرو هستید. متاسفانه، قیمت سهام F5, Inc (NASAQ:FFIV) طی دوازده ماه حدود 35٪ کاهش یافت. کاهش 20٪ بازار نیز به آن کمکی نمی‌کند. از طرف دیگر، سهام در طی ۳ سال اخیر 3.1٪ افزایش یافته است. سهامداران با توجه به کاهش 13 درصدی قیمت سهام طی 90 روز اخیر، عملکرد بسیار بدی داشته‌اند. اما این مورد می‌تواند مربوط به بازار ضعیف باشد که در مدتی مشابه، 7.8٪ کاهش داشته است.

افزایش 8.8 درصدی اخیر می‌تواند نشانه‌‌ای مثبت در مورد اتفاقات پیش رو باشد. بنابراین بیایید نگاهی به تحلیل‌های بنیادی (یا همان فاندامنتال‌‌ها) تاریخی بیندازیم.

تحلیل ما نشان می‌دهد که FFIV می‌تواند کمتر ارزش‌گذاری شده باشد!

در حالی که فرضیه بازارهای کارآمد (efficient-market hypothesis) همچنان توسط برخی آموزش داده می‌شود، ثابت شده است که بازارها سیستم‌های پویایی هستند که بیش از حد واکنش نشان می‌دهند و سرمایه‌گذاران همیشه منطقی عمل نمی‌کنند. یکی از راه‌ها برای بررسی اینکه چگونه بازار در طول زمان تغییر کرده است، بررسی تعامل میان قیمت سهام شرکت و سود هر سهم (earnings per share – EPS) آن است.

متأسفانه F5 سال قبل یک کاهش ۲ درصدی در EPS خود را گزارش کرده است. کاهش ۳۵ درصدی قیمت سهم در‌واقع بیش از کاهش EPS است. این مورد جای تعجبی ندارد چرا که با توجه به عدم رشد EPS، به نظر می‌رسد بازار نسبت به سهام محتاط‌تر عمل می‌کند.

در زیر می‌توانید ببینید که چگونه EPS در طول زمان تغییر کرده است.

F5 Earnings Per Share Growth November 12th 2022

برای بررسی دقیق‌تر معیار‌های کلیدی F5، نمودار درآمد، سود، و جریان نقدی F5 را بررسی کنید.

دیدگاهی متفاوت

سهامداران F5 در دوازده ماه، افتی 35 درصدی را مشاهده کردند. این در حالی است که بازار حدود 20٪ کاهش داشت. با این حال، قیمت سهم می‌تواند تحت تأثیر آشفتگی‌های گسترده‌تر بازار قرار گرفته باشد. شاید ارزش آن را داشته باشد که به تحلیل‌های بنیادی توجه کنید چرا که فرصت خوبی می‌تواند به وجود بیاید. سرمایه‌گذاران بلند مدت خیلی ناراحت نخواهند شد، زیرا در طول پنج سال، هر سال ۴٪ در‌آمد داشته‌اند. پس اگر داده‌های بنیادی همچنان نشان‌دهنده رشد پایدار در دراز مدت باشند، فروش فعلی می‌تواند فرصتی ارزشمند باشد. در حالی که در نظر گرفتن تأثیرات متفاوت شرایط بازار بر قیمت سهام مهم است، عوامل دیگری نیز وجود دارند که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. ما یک علامت هشدار برای F5 پیدا کرده‌ایم که باید از آن آگاه باشید.

اگر شاهد خرید‌های داخلی بیشتری باشیم، F5 را بیشتر دوست خواهیم داشت. اما فعلا، می‌توانید این لیست کمپانی‌های هلندی در حال رشد با خریدهای داخلی قابل توجه اخیر را بررسی کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که بازده بازار ذکر شده در این مقاله منعکس کننده بازده میانگین وزنی بازار سهام‌هایی است که در حال حاضر در مبادلات ایالات متحده معامله می‌شوند.

چه خطرات و فرصت‌هایی در F5 وجود دارد؟

تصویر پایین

این مقاله توسط Simply Wall St، بر اساس داده‌های تاریخی و پیش‌بینی‌های تحلیگرانه و بی‌طرفانه ارائه داده شده است. هدف از مقالات ما مشاوره مالی نیست و توصیه به خرید یا فروش هیچ سهامی نمی‌کند و اهداف یا وضعیت مالی شما را در نظر نمی‌گیرد.

هدف ما ارائه تجزیه و تحلیل بلندمدت مبتنی بر داده‌های بنیادی است. توجه داشته باشید که تجزیه و تحلیل ما نهایتاً در اطلاعیه‌های شرکتِ حساس به قیمت یا مطالب کیفی آن هیچ نقشی ندارد. Simply Wall St هیچ نقشی در سهام‌های ذکر شده ندارد.

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved