4/1

603

۶ مزیت یکپارچه کردن VoIP - CRM

آخرین بروزرسانی: پنج شنبه 30 دی 1400

ترکیب بهترین ویژگی‌های یک سیستم VoIP خوب مانند سیسکو، با رابط کاربر و پشتیبانی CRM شما، یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود روابط مشتری و رضایت آن‌ها است. علاوه بر این مزیت، در این مقاله به 6 مزیت دیگری که یکپارچه کردن VoIP با سی آر ام (CRM) برای شما به ارمغان می‌‌آورد، اشاره خواهیم کرد.

نویسنده: نگار مهرنیا
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین کسب وکارها می‌دانند که دپارتمان‌های فروش و بازاریابی‌شان کاملاً به هم مرتبط هستند. این بدان معناست که موفقیت یکی از این دپارتمان‌ها به رشد و موفقیت دیگری کمک می‌کند. در نتیجه، هر کاری که یک شرکت برای هم‌راستا کردن تلاش‌های فروش و بازاریابی انجام دهد، به احتمال زیاد به تقویت بهره‌وری، افزایش درآمد و بهبود بازدهی کلی آن منتهی خواهد شد.
به همین دلیل است که خیلی از کسب و کارها تلاش می‌کنند تا سیستم‌های تلفن خود را با سی آر ام (CRM) یکپارچه کنند.

مزیت یکپارچه کردن VOIP با CRM

ترکیب بهترین ویژگی‌های یک سیستم VoIP خوب، مانند سیسکو با رابط کاربر و پشتیبانی CRM شما، یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود روابط مشتری و رضایت آن‌ها است. 

در این پست قصد داریم 6 مزیت دیگری که یکپارچه کردن VOIP و نرم افزار CRM دارد را بررسی کنیم :

1) از میان برداشتن زمان انتظار

تا به حال چند بار شده که با شرکتی تماس گرفته باشید و فوراً تماس شما به حالت انتظار در آمده باشد؟ (احتمالا خیلی). تا حالا چند بار این تجربه برای شما رضایت‌بخش بوده است؟ (احتمالا هیچ وقت.) 

اولین مزیتی که یکپارچه‌سازی VoIP و نرم افزار CRM دارد، قابلیت کاهش مدت زمان انتظار مشتری است. کسب و کارها می‌توانند به جای منتظر نگه داشتن مشتریان در صف‌های طولانی انتظار، اعضایی از تیم را که وقت آزاد دارند؛ برای پاسخ‌گویی به تماس گیرنده‌ها اختصاص دهند. 

توصیه می کنیم برای اطلاعات تکمیلی بیشتر، دو مقاله «CRM چیست» و «نرم افزار CRM چیست» را نیز بخوانید.

2) پروفایل‌های لینک شده‌ی مشتری

تیم بازاریابی شما به سختی تلاش می‌کند تا سرنخ‌های مناسب را به تیم فروش بفرستد. در نتیجه، طبیعی است که بخواهید اعضای تیم فروش‌تان، اطلاعات کافی درباره تماس گیرندگانی که می‌‌خواهند تبلیغات فروش را برایش انجام دهند، داشته باشند. 

وقتی شرکت شما VoIP را با سی آر ام یکپارچه می‌کند، تیم فروش‌تان به تمامی تعاملات قبلی که تماس گیرنده با کسب و کار شما داشته است دسترسی خواهند داشت. در نتیجه، نیازی نیست گام‌هایی که قبلاً با مشتری طی شده‌اند را دوباره بردارند و وقت ارزشمندشان را از دست بدهند.

3) تجزیه و تحلیل تماس‌ها

اگر اطلاعات، عامل قدرتمندی بیشتر باشند؛ پس تجزیه و تحلیل تماس‌ها به وسیله‌ی فناوریVoIP، کسب و کار شما را به شدت از رقیبان‌تان جلو می‌اندازد. نه تنها اطلاعات مهمی درباره‌ی الگوهای تماس، مدت زمان تماس و مدت زمان انتظار به دست می‌آورید، بلکه قادر خواهید بود از این داده‌ها برای ایجاد تغییرات سریع در سرتاسر رابط کاربر CRM خود استفاده کنید.

4) ارتقاء

شرکت‌هایی که رشد بزرگی را تجربه می‌کنند، به سیستم تلفنی پیشرفته‌ای برای سازگاری با سطوح بالای ترافیک تلفنی نیاز دارند. 

یکپارچه کردن سیستم VoIP با سی آر ام باعث ارتقای بدون وقفه می‌شود. دیگر نیازی نیست نگران نصب فناوری‌های جدید باشید یا با فشار کار زیاد به کارمندان خود استرس بدهید. در عوض، می‌توانید از همین سیستم‌های فعلی‌تان برای مدیریت تماس‌های تلفنی بیشتر (و در نتیجه فروش بیشتر) استفاده کنید.

5) مدیریت VoIP-CRM

یکپارچه سازی VoIP با نرم افزار CRM نه تنها ابزاری عالی برای تیم‌های فروش و بازاریابی شما است، بلکه کار مدیر شما را بسیار راحت‌تر می‌کند. 

رابط کاربر شهودی CRM، به مدیر شما کمک می‌کند تا بازدهی شعبه‌های فروش و ارتباط با مشتریان را به خوبی ببیند و در نتیجه بتواند قبل از اینکه مسائل تبدیل به مشکل شوند، آن‌ها را حل کند.

6) صرفه جویی در هزینه‌ها

ترکیب سیستم‌های VoIP و سی آر ام، علاوه بر مزیت‌های دیگری که به آن‌ها اشاره شد، گزینه‌ای در صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای کسب و کارهایی خواهد بود که تفکر رو به جلو دارند. 

شما دیگر مجبور نخواهید بود فناوری‌های جدید یا افزونه‌های گران قیمت بخرید یا هزینه‌های زیادی برای نصب پرداخت کنید؛ در عوض، می‌توانید به راحتی با همان برنامه‌هایی که دوست دارید کار کنید.

دیدن یکپارچگی در عمل VoIP-CRM

شرکت افق داده‌ها، سیستم VoIP سیسکوی خود را با SarvCRM که یک نرم‌افزار CRM بر پایه‌ی ابر است، یکپارچه کرده است.

تمامی نرم‌افزارها و فناوری‌های مربوط  به VoIP سیسکوی افق داده‌ها در شرکت قرار دارند، در حالی که اطلاعات مربوط به مشتریان در SarvCRM قرار گرفته‌اند.

  1. مشتری یک تماس تلفنی داخلی با سیستم VoIP سیسکوی افق داده‌ها برقرار می‌کند. سیسکو شماره‌ی تلفن تماس گیرنده را شناسایی کرده و از آن داده برای جستجو در سیستم SarvCRM استفاده می‌کند.
  2. سپس SarvCRM، اطلاعات مربوط به تماس گیرنده که می‌تواند رکورد تماس، سرنخ یا مشکل عنوان شده از سوی مشتری باشد را برمی‌گرداند. به علاوه، اطلاعاتی مربوط به ارزش یا اهمیت مشتری، به عنوان مثال آیا با یک مشتری پلاتینومی در ارتباط هستیم نیز با هدف اولویت‌بندی کردن تماس، در دسترس قرار می‌گیرند.
  3. سپس، با استفاده از قوانین مسیریابی مشخص می‌شود که کدام کاربر باید به تماس پاسخ بدهد. بعد از اینکه کاربر مناسب انتخاب شد، تماس به تلفن SIP، سافت فون یا هدستِ معمولی کاربر متصل می‌شود.
  4. به صورت همزمان، پنجره‌ای بر روی صفحه نمایش کاربر ظاهر خواهد شد که تمامی اطلاعات مشتری که از SarvCRM گرفته شده، بر روی آن دیده می‌شود. کاربر می‌تواند با استفاده از آن اطلاعات، مشکل خاصی را که مشتری با آن مواجه است حل کند. مدت زمان تماس نیز کاسته خواهد شد، زیرا دیگر نیازی نیست کاربر برای دسترسی به اطلاعات سیستم‌های مختلف را جستجو کند. سپس، تماس در سیستم VoIP سیسکو ضبط و ذخیره می‌شود و لینک فایل ذخیره شده در SarvCRM در بخش تماس‌ها ثبت می‌گردد.

سخن آخر

یکپارچه سازی سی آر ام (CRM) با VoIP سیسکو برای هر شرکتی، بدون توجه به اینکه در کدام صنعت مشغول به فعالیت است، مفید خواهد بود. به هر حال، کدام صاحب کسب و کار است که نخواهد روابط مشتریان، بازدهی، ارتقای سیستم‌ها و بهره‌وری کلی را بهبود ببخشد؟ 

اگر شما هم آماده‌اید تا کسب و کارتان را یک سطح بالاتر ببرید، همین امروز با تیم افق داده‌ها تماس بگیرید تا ما بتوانیم به شما برای آغاز استفاده از فناوریVoIP کمک کنیم.

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved