4/1

294

خرید تجهیزات شبکه | برند Palo alto network

آخرین بروزرسانی: سه شنبه 30 خرداد 1402

شرکت پالو التو یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه امنیت شبکه و راهکارهای فایروال برای سازمان‌ها و شرکت‌ها است. این محصولات به منظور محافظت و امنیت شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری از تهدیدات مختلف امنیتی طراحی شده‌اند و شامل فایروال‌ها، دستگاه‌های تشخیص و جلوگیری از تهدید، سیستم‌های جلوگیری از نفوذ و سایر راه‌حل‌های امنیتی مرتبط می‌شوند. در این مقاله به معرفی مهم‌ترین محصولات این برند محبوب می‌پردازیم.

نویسنده: زهرا آقائی
مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

 

معرفی محصولات و راهکارها

محصولات Palo alto network در 3 خانواده اصلی زیر دسته بندی می‌شود:

1.Strata

Strata مجموعه راهکارهای امنیت شبکه پیشرو در صنعت است که از حملات شبکه جلوگیری و در عین حال از کاربران، برنامه‌ها و داده‌ها در هر کجا محافظت می‌کند.

2. Prisma

Prisma جامع‌ترین مجموعه راهکار امنیت ابری است که با مجموعه محصولاتی که برای ایمن سازی ابرهای امروزی در برابر تهدیدهای فردا طراحی شده، تحول دیجیتال را تسریع می‌کند.

3. Cortex

Cortex جامع‌ترین پورتفولیوی محصولات Security operations است که شرکت‌ها را با مدیریت سطح حمله پیشرو همراه با بهترین قابلیت‌های پیشگیری، تشخیص، خودکارسازی و پاسخ توانمند می‌کند.

جوایز و افتخارات

در این بخش به معرفی جوایز دریافت شده در حوزه صنعت می‌پردازیم. علاوه بر موارد زیر، paloaltonetworks در بخش‌های دیگری همچون فرهنگ سازمانی، محیط زیست و غیره نیز جوایزی دریافت کرده است.

پیشرو در 2022 Gartner® Magic Quadrant™ برای فایروال‌های شبکه

2022

Leader in 2022 Frost Radar™: Cloud-native Application Protection Platforms

پیشرو در سال Frost Radar™برای پلتفرم‌های محافظت از برنامه‌های بومی ابری

2022

جایزه شرکت جهانی CWP 

2022

رهبر و عملکرد برتر در GigaOm Radar: CSPM

2022

برنده The Forrester WaveTM برای فایروال‌های سازمانی

2022

برنده جایزه Khoros Kudos 2022 در LIVEcommunity

2022

بهترین راهکار حفاظت از Workload ابری در رقابت SC Awards

2022

امنیت اینترنت اشیا برنده 5 جایزه جهانی InfoSec از مجله CyberDefense در RSA 2022 شد.

2022

The Forrester Wave™: خدمات پاسخگویی به حوادث امنیت سایبری

2022

The Forrester Wave™ : امنیت  Workload ابری

2022

GigaOm Radar : پیشرو در مدیریت سطح حمله و ابزارهای امنیتی توسعه دهندگان

2022

محصولات سال CRN

2021

فایروال Next-10 گارتنر

2021

The Forrester New Wave™: دسترسی شبکه بدون اعتماد

2021

پیشرو و عملکرد برتر در GigaOm Radar برای مدیریت آسیب پذیری

2021

رتبه 1 برای امنیت Workload ابری و امنیت کانتینر در ایستگاه مرکزی فناوری اطلاعات 

2021

10 ابزار امنیت ابری جالب سال 

2021

 

کسب رتبه AAA برای فایروال‌های نسل جدید ML-Powered 

2021

داغ ترین محصولات جدید امنیت سایبری سال 

2020

بهترین فناوری امنیت شبکه 5G

2020

2020 Magic Quadrant® برای فایروال های شبکه

2020

2021 Magic Quadrant® برای زیرساخت لبه WAN 

2021

The Forrester Wave™: برای ارائه دهندگان اکوسیستم  Zero Trust eXtended (ZTX) 

2020

SoftwareReviews: برنده مدال طلا برای فایروال‌های نسل جدید

2020

جایزه محصول سال CRN برای فایروال‌های نسل جدید

2019

جایزه محصول سال CRN برای Prisma Cloud

2019

NSS Labs  برای فایروال نسل جدید 

2019

MITRE ATT&CK™ : ارزیابیAPT-3 

2019

بهترین بستر امنیتی کانتینر

2019

بهترین واکنش به حوادث

2019

بهترین تجزیه و تحلیل امنیتی

2019

بهترین شرکت امنیت سایبری

2018

ماتریس رهبری امنیت سایبری 

2019

 

بررسی تست‌های حفاظتی Mitre Round 4 برای Palo alto networks

در سری چهارم رقابت‌های MITER ATT&CK® در سال 2022، 30 تامین کننده شرکت کردند تا راهکارهای خود را در برابر تهدیدات مدرن مورد ارزیابی قرار دهند. این ارزیابی‌ها شامل آزمایش دقیق فناوری‌های حفاظتی امنیت نقطه پایانی (XDR و EDR) در برابر سناریوهای حمله شبیه‌سازی شده بر اساس گروه‌های تهدید Wizard Spider و Sandworm است و قابلیت‌های شناسایی و پیشگیری (محافظت از نقطه پایانی) را برای هر شرکت‌ تامین کننده تجهیزات اندازه‌گیری می‌کنند. در نمودار پایین، جایگاه paloaltonetworks با رنگ سبز به نمایش درآمده است.

برای آشنایی بیشتر به مقالات XDR و EDR در وب سایت افق داده‌ها ایرانیان مراجعه نمایید.

هر یک از این مراحل تعداد قابل‌توجهی از اثرات امنیتی را بررسی می‌کنند که در صورت اجرای موفقیت آمیز، تأثیر منفی بر سازمان دارد و ممکن است شامل اختلال در کسب‌وکار، زیان‌های مالی و سایر اثرات تجاری باشد. بنابراین، بسیار مهم است که ابزار امنیتی نه تنها حمله را مسدود کند، بلکه این حمله را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در توالی حمله مسدود کند تا تأثیر آن بر سازمان به حداقل برسد. به همین دلیل است که اندازه‌گیری مدت زمانی که هر ابزار موفق به مسدود کردن حمله می‌شود، بسیار اهمیت پیدا می‌کند. با ارزیابی این روش‌ها برای تامین کنندگان مختلف، عملکرد هر یک از آنها بسیار متفاوت خواهد بود و این تفاوت‌ها پیامدهای مهمی برای تیم امنیتی دارد.

 

بررسی ویژگی‌های مهم‌ترین محصول Palo alto networks- فایروال

در Magic Quadrant Gartner، فایروال Palo Alto Networks در جایگاه فایروال‌های پیشرو قرار دارد. پالو آلتو فایروال‌های مختلفی را برای موارد استفاده مختلف ارائه می‌دهد، از جمله فایروال‌های مجازی (سری VM)، فایروال‌های سخت افزاری (سری PA)، فایروال‌ به عنوان سرویس (FWaaS) (Prisma Access) و فایروال‌های کانتینر شده (سری CN). Palo Alto علاوه بر فایروال، محصولات امنیت ابری، امنیت نقطه پایانی و Security operations را نیز ارائه می‌دهد. 

فایروال‌های نسل جدید ساخته شده توسط Palo Alto Networks عمدتاً شامل ویژگی‌های زیر هستند:

  • سری فایروال‌های مجازی، با استقرار ساده، خودکار و مقیاس پذیر، سیستم‌های مهم را ایزوله و محافظت می‌کند، امنیت ابر عمومی را افزایش می‌دهد و از ابرهای خصوصی نیز محافظت می‌کند.
  • بدون تأخیر در توسعه، فایروال‌های نسل جدید کانتینر شده از سری CN از ترافیک بین مناطق مورد اعتماد کانتینر و سایر انواع workload در محیط‌های Kubernetes محافظت می‌کنند.
  • سخت افزار فایروال‌های نسل جدید سری PA برای سادگی استفاده، یکپارچه سازی و خودکارسازی طراحی شده است. سری PA-7000 را در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهد از مرکز داده خود با حداکثر سرعت محافظت کنید.

 

مزایا و معایب فایروال Palo Alto Networks

مزایا:

  1. فایروال‌های نسل جدید پالو آلتو، ویژگی‌های پیشرفته‌تری نسبت به فایروال‌های سنتی دارند. این ویژگی‌ها شامل بررسی عمیق بسته‌ها (Deep Packet Inspection)، سیستم جلوگیری از نفوذ (Intrusion Prevention System)، شناسایی برنامه (Application Identification) و سیاست‌های مبتنی بر کاربر هستند. مجموع این امکانات شرایطی را فراهم می‌کنند تا کنترل دقیق‌تری روی ترافیک شبکه داشته و در برابر تهدیدات مدرن بهترین حفاظت ارائه شود.
  2. فایروال‌های پالو آلتو در شناسایی و کنترل برنامه‌های در حال اجرا بر روی شبکه بسیار قوی هستند. آنها از فناوری App-ID برای شناسایی برنامه‌ها بر اساس ویژگی‌های خاص آنها استفاده می‌کنند و صرفاً به پورت‌ها و پروتکل‌ها برای شناسایی برنامه‌ها وابسته نیستند. این امکان به مدیران اجازه می‌دهد سیاست‌های جزئی‌تری برای مدیریت دسترسی برنامه‌ها ایجاد کنند و پهنای باند را به طور مطلوب تنظیم کنند.
  3. فایروال‌های پالو آلتو شامل ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند ضدویروس، ضدجاسوسی، فیلترینگ URL و مسدودسازی فایل هستند. همچنین، از تکنولوژی WildFire پالو آلتو برای تجزیه و تحلیل فایل‌های ناشناخته و مسدودسازی نرم‌افزارهای خطرناک و حملات روز صفر استفاده می‌کنند.

معایب:

  1. قیمت: فایروال‌های پالو آلتو در مقایسه با برخی رقبا، هزینه‌های بالایی دارند که ممکن است برای سازمان‌هایی با بودجه محدود، مناسب نباشد.
  2. پیکربندی پیچیده: نصب و پیکربندی فایروال‌های پالو آلتو ممکن است نیازمند دانش فنی و مهارت‌های خاص باشد. بنابراین، برای مدیران سیستمی که با این فناوری آشنایی ندارند، زمان و تلاش بیشتری برای تنظیم و مدیریت آ‌نها نیاز است.
  3. مصرف منابع سخت افزاری: فایروال‌های پالو آلتو برای اجرای قابلیت‌های پیشرفته خود به منابع سخت افزاری قدرتمندی نیاز دارند که منجر به افزایش هزینه‌های عملیاتی خواهد شود.
  4. یادگیری مستمر: به دلیل پیچیدگی و تنوع قابلیت‌های فایروال‌های پالو آلتو، نیاز به یادگیری و آموزش مداوم برای مدیران و کاربران وجود دارد.

خلاصه قابلیت‌های فایروال Palo Alto: 

کارایی

Palo Alto با سرعت 7888 مگابیت بر ثانیه از تمامی فایروال‌های بررسی شده در آزمایشگاه‌های NSS بهتر عمل می‌کند.

امنیت

در یافته‌های جدید منتشر شده از سوی آزمایشگاه‌های NSS به PA-5220 درجه کارایی امنیتی 98.7% داده شد.

ویژگی‌های ابر

نقطه قوت خاص Palo Alto در مدیریت برنامه‌های ابری و میدان دید آن است.

Deployment

فایروال‌های نسل جدید Palo Alto به عنوان دستگاه‌های فیزیکی (سری  PA) و همچنین ماشین‌های مجازی (سری VM) برای استفاده در محیط‌های مبتنی بر ابر یا مجازی در دسترس هستند.

قیمت گذاری

طیف گسترده‌ای از محصولات جایگزین NGFW از Palo Alto در دسترس هستند. جدیدترین محصولات این شرکت، PA-5280، PA-3200 و PA-220R قیمتی بین 2900 تا 200,000 دلار دارند، در حالی که قیمت پایه PA-220 برابر با 1000 دلار است. محصول PA-5280 سرعت VPN برابر با 24 گیگابیت بر ثانیه و 64 میلیون session را در مقایسه با 100 مگابیت بر ثانیه و 64000 session محصول PA-220R ارائه می‌دهد. هزینه PA-5220 که NSS آزمایش می‌کند، همراه با بسته‌های پشتیبانی اضافی حدود 70,000 دلار است. 

 

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved