4/1

186

راه‌حل‌های F5 BIG-IP CNF کمک‌کننده مشتریان در توسعه 5G سریع و ایمن

آخرین بروزرسانی: دوشنبه 28 فروردین 1402

در این مقاله راه‌حل‌های F5 BIG-IP CNF که به مشتریان در توسعه 5G سریع و ایمن کمک می‌کند، بررسی خواهد شد. F5 از سری جدیدی از CNF‌ها (Cloud-native Network Functions) Next BIG-IP رونمایی کرد تا ارائه‌دهندگان خدمات را در خودکارسازی عملیات خود یاری دهد و به آن‌ها کمک کند معماری‌هایی مدرن اتخاذ کنند و TCO (Total Cost of Ownership) را کاهش دهند.

نویسنده: نگار مهرنیا
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

راه‌حل‌های F5 BIG-IP CNF به مشتریان در توسعه 5G سریع و ایمن کمک می‌کنند

F5 از سری جدیدی ازتوابع شبکه ابر بومی (Cloud-native Network Functions یاCNFs) Next BIG-IPرونمایی کرد تا ارائه‌دهندگان خدمات را در خودکارسازی عملیات خود یاری دهد و به آن‌ها کمک کند معماری‌هایی مدرن اتخاذ کنند و هزینه کل مالکیت TCO (Total Cost of Ownership) را کاهش دهند.

F5 BIG-IP CNF

Ahmed Guetari، معاون محصولات مخصوص ارائه‌دهندگان خدمات در F5، گفت: «صنعت مخابرات در نقطه‌ی عطفی قرار دارد و کاری که ما هم‌اکنون انجام می‌دهیم زمینه را برای آینده آماده می‌کند. ارائه‌دهندگان پیشرو جهان در حال حاضر در حال ایجاد شبکه‌های 5G مستقل هستند که این نیاز به یک معماری مبتنی بر خدمات (service-based architecture) دارد. معماری‌های ابر بومی (cloud-native architectures) مزایای عملیاتی قابل توجهی را ارائه می‌دهند و CNFها جزئی اساسی در شکل‌گیری این معماری هستند.»

CNFهای F5 BIG-IP Next بر اساس نسخه‌های کاملاً بازسازی شده عملکردهای‌های امنیتی و مدیریت ترافیک قابل اعتماد F5 ساخته شده‌اند. آن‌ها از ابتدا برای فضای ابر بومی توسعه یافته‌اند و باعث می‌شود که تنها بر یک نوع فضای ابری یا پلتفرم وابسته نباشند. این یعنی مجموعه گسترده‌ی قابلیت‌های F5 از طریق محصولات CNF جدید در اختیار مشتریان قرار دارد تا به آن‌‌ها در تسریع و ایمن‌سازی توسعه 5G کمک کنند.

طیف وسیعی از CNFها عرضه خواهند شد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • BIG-IP Next Edge Firewall CNF: از فایروال، DDoS و فناوری IPS از محصول محبوب F5 BIG-IP Advanced Firewall Manager (AFM) بهره می‌برد. طراحی منحصر به فرد و برنامه محور این محصول می‌تواند در برابر حملات هدفمند و شبکه‌ای محافظت کند.
  • BIG-IP Next Policy Enforcer CNF: این محصول قابل استفاده برای تنظیم سیاست‌های پیشرفته و مدیریت ترافیک است (همانند F5 BIG-IP Policy Enforcement Manager ((PEM). با ترکیب ابزار مدیریت سیاست و خط مشی مانند طبقه‌بندی ترافیک، بهینه‌سازی TCP و آگاهی مشترک (Subscribed Awareness)، باعث افزایش کارایی، بهبود کیفیت تجربه مشترک، میانگین درآمد بالاتر برای هر کاربر و کاهش هزینه کل مالکیت خواهد شد.
  • BIG-IP NexT CGNAT CNF: از فناوری ترجمه آدرس برای آسان‌سازی مهاجرت IPv6 استفاده می‌کند و مقیاس‌پذیری شبکه را از طریق مدیریت آدرس IPv4 افزایش می‌دهد.
  • ‌BIG-IP Next DNS CNF: از DNS caching پشتیبانی می‌کند و می‌تواند میزان تأخیر را تا 80٪ کاهش دهد.

Guetari گفت: «این CNFها برای پاسخ به نیازهای مشتریان توسعه یافته‌اند و چندین ارائه‌دهنده خدمات پیشرو در حال آماده‌سازی برای استقرار CNFهای BIG-IP هستند تا از تمام شبکه‌ی خود محافظت کنند و تجربه مشتریان خود را بهبود بخشند. اولین CNF جدید F5 بر روی امنیت تمرکز می‌کند تا محیط‌های نیازمند تخصیص منعطف منابع، مقیاس‌پذیری، خودکارسازی و قابل مدیریت بودن را تقویت و بهینه‌سازی کند. ما ردپای نرم‌افزار را کاهش داده‌ایم و امکان مقیاس‌پذیری افقی را اضافه کرده‌ایم که می‌تواند توسط Kubernetes کنترل و مدیریت شود. همچنین، ما در حال تلاش برای بهبود آن مقیاس‌پذیری افقی هستیم.»

از موارد استفاده برای CNFهای جدید F5 می‌توان به پشتیبانی از مواردی همچون عملکرد شبکه‌های مخابراتی برای 4G و 5G، بارهای IT، خدمات مدیریت شده (مانند CaaS/PaaS، vRan، 5G Core NSA و SA)، تثبیت S/Gi-LAN/N6 و افزایش امنیت در لبه اشاره کرد.

Guetari اضافه کرد:‌ «راه‌حل‌های CNF جدید ما ارائه‌دهندگان خدمات کابلی و خط ثابتی که در حال استقرار مراکز داده و اتخاذ MEC (Multi-access Edge Computing) هستند نیز پشتیبانی می‌کند. شرکت‌های فناوری بزرگ و شرکت‌هایی که به دنبال توسعه‌ای امن برای برنامه‌های درآمدزای خود در معماری میکروسرویس Kubernetes هستند نیز می‌توانند از راه‌حل‌های ما بهره ببرند».

این خبر جدیدترین گسترش مجموعه راه‌حل‌های F5 برای ارائه‌دهندگان خدمات است. این راه‌حل‌ها در مدیریت، ایمن‌سازی، استفاده از معماری چند ابری (multi-cloud) و multi-tenant و توزیع ابری به ارائه‌دهندگان خدمات کمک می‌کنند. این گسترش، ادامه‌ی BIG-IP Service Proxy for Kubernetes (SPK) و Carrier-Grade Aspen Mesh است که هر دو در سال 2020 معرفی شدند و راه‌حل‌های زیرساختی برای ایمن‌سازی و پشتیبانی از استقرار و بهره‌برداری از شبکه‌های اصلی 5G ابری مستقل هستند.

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved