4/1

275

10 شرکت برتر دنیای شبکه | برند Palo Alto Networks

آخرین بروزرسانی: سه شنبه 10 مرداد 1402

Palo Alto Networks یکی از بزرگترین شرکت‌های امنیتی مستقل جهان است که تقریباً تمامی انواع محصولات سایبری را ارائه می‌کند. در این مقاله نگاهی به تاریخچه شرکت خواهیم داشت تا ببینیم چگونه این شرکت آمریکایی توانسته در 18 سال گذشته نوآور و خلاق باشد و در صدر بهترین‌های این حوزه باقی بماند.

نویسنده: زهرا آقائی
مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

تاریخچه

 Palo Alto Networks یکی از بزرگترین شرکت‌های امنیتی مستقل جهان است که تقریباً تمامی انواع محصولات سایبری را ارائه می‌کند. در این مقاله نگاهی به تاریخچه شرکت خواهیم داشت تا ببینیم چگونه این شرکت آمریکایی توانسته در 18 سال گذشته  نوآور و خلاق باشد و در صدر بهترین‌های این حوزه باقی بماند.

داستان تاسیس شرکت

  • 2005

Palo Alto Networks در سال 2005 توسط Nir Zuk اسرائیلی-آمریکایی، مهندس سابق Check Point و NetScreen Technologies تأسیس شد. او با تجاری سازی موفقیت آمیز ایده‌ای که یک دهه قبل از آن توسط Digital Equipment Corporation (DEC) در بوستون مطرح شده بود، کار خود را آغاز کرد.  

در دهه 1980، DEC اولین فایروال جهان را ایجاد کرد که محصولی نوآورانه اما غیرکاربردی بود. چرا که طراحی قدیمی stateless این فایروال مستقل از context ترافیک شبکه بود و در نتیجه پکت‌های ایمن را مسدود می‌کرد. 

13 سال بعد، یکی از فارغ التحصیلان Unit 8200 اسرائیل، Gil Schwed، فرصتی را برای ساخت نوع جدیدی از فایروال شبکه دید که بتواند پکت‌ها را بر اساس زمینه آنها مسدود کند. Schwed در سال 1993 شرکت Check Point را با این فرضیه تاسیس کرد که inspection stateful می‌تواند کارایی فایروال را افزایش دهد. در نتیجه، تیم‌های امنیتی می‌توانند بدون هیچ کمکی از تیم IT، یک فایروال stateful داشته باشند و از آن بهره ببرند، زیرا این فایروال مستقل با کنسول مدیریت Check Point، لذت‌بخش‌ترین تجربه در بازار بود. 

سی سال بعد، بازرسی stateful هنوز هم زیربنای مهم‌ترین محصولات امنیت شبکه است. چرا که بهترین ابزارهای امنیتی همچنان سهولت را در اولویت قرار می‌دهند و رضایت کاربر هنوز یک محور حیاتی رقابتی است.    

دفتر مرکزی پالوالتو در سانتا کلارا، کالیفرنیا با چهار ساختمان جدید به مساحتی بالغ بر 58 هزار متر مربع

 

زوک پس از ترک چک پوینت در سال 1999، OneSecure را راه‌اندازی کرد. اولین سیستم جلوگیری از نفوذ، که پشت فایروال قرار داشت و اطمینان حاصل می‌کرد که پکت‌های ورودی مخرب نباشند.

در سال 2002، OneSecure توسط NetScreen خریداری شد و در نهایت، با خریداری NetScreen Technologies توسط Juniper Networks در سال 2004، Zuk به فکر راه اندازی شرکت جدیدی به نام Palo Alto Networks افتاد. 

به طور کلی، سه دیدگاه منجر به تأسیس پالو آلتو در سال 2005 شد. اول، زوک نیاز روزافزون به امنیت شبکه را پیش بینی می‌کرد.  دوم، مجازی‌سازی (که توسط استارت‌آپ VMWare وعده داده شده بود) نحوه ارتباط برنامه‌ها را تغییر می‌داد. شبکه‌های نرم‌افزاری تعریف‌شده قرار بود کنترل شوند و فایروال‌هایی برای محافظت از برنامه‌های مجازی و در نهایت کانتینری‌شده، متفاوت از برنامه‌های سنتی مورد نیاز بودند. سرانجام، تجارت مبتنی بر سخت افزار که جونیپر و سیسکو از آن کسب درآمد می‌کردند، در آینده نزدیک اشباع می‌شد و نرم افزار به برگ برنده شرکت‌ها تبدیل می‌شد.

Palo Alto Networks قبل از گسترش به مرکز security operations و امنیت ابری، محصول اولیه فایروال را به بازار عرضه کرد. آنها انتقال از محصول به پلتفرم را در ابتدا چالش برانگیز می‌دانستند، زیرا خریدهای اولیه بین سال‌های 2014 تا 2018 نتوانست سهم بازار را در دسته‌ محصولات جدید افزایش دهد. امروزه PANW بیش از 23 محصول را در سه دسته شبکه، SecOps و Cloud و مدیریت تهدید یکپارچه در هر یک از این سطوح را ارائه می‌کند. 

رشد و توسعه Palo Alto Networks

  • 2006

از زمان انتشار اولیه محصول در سال 2006، Lee Klarich به عنوان مدیریت محصول در Palo Alto Networks، نظارت بر استراتژی محصول و نقشه راه و نقش کلیدی در ارائه پلتفرم امنیتی نسل جدید را ایفا کرده است. در آگوست 2017، او مدیر ارشد محصول با مسئولیت مهندسی و مدیریت محصول برای شرکت شد. 

  • 2011

پالو آلتو برای اولین بار در فایروال‌های شبکه سازمانی که در سال 2011 آغاز به کار کرد، به عنوان شرکتی پیشرو در Magic Quadrant گارتنر معرفی شد و بازار تحت حاکمیت غول‌های امنیت شبکه مانند Juniper، Cisco و SonicWall را تغییر داد و همچنین از شرکت‌های تازه‌کار مانند Fortinet (تاسیس در سال 2000) و باراکودا (تاسیس در سال 2003) پیشی گرفت.

 

مقایسه فایروال‌های شبکه سازمانی در سال 2011 (تصویر سمت چپ) و مقایسه فایروال‌های شبکه در سال 2022 (تصویر سمت راست)
  • 2012

Palo Alto در 20 جولای 2012 در NYSE شروع به کار کرد و با عرضه اولیه سهام خود 260 میلیون دلار جمع آوری کرد که چهارمین عرضه اولیه عمومی فناوری در سال 2012 بود. این شرکت تا اکتبر 2021 در NYSE باقی ماند و سپس به Nasdaq منتقل شد. 

  • 2017

Palo Alto Networks در طول سال‌ها محصولات خود را گسترش داد و طیف گسترده‌ای از خدمات امنیت سایبری سازمانی، فراتر از عرضه اولیه فایروال نسل جدید خود، مانند محافظت از نقطه پایانی Traps و جلوگیری از بدافزار Wildfire را ارائه کرد. در سال 2017، آنها سرویس Logging را معرفی کردند که یک سرویس مبتنی بر ابر است و این امکان را به مشتریان می‌دهد که داده‌های خود را برای یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده جمع آوری کنند. 

  • 2018

در سال 2018، پالو آلتو تأسیسات آموزشی اختصاصی امنیت سایبری را در سراسر جهان افتتاح کرد. در همان سال، چندین مدیر فنی برجسته به Palo Alto Networks پیوستند. در ژوئن 2018، Nikesh Arora، مدیر ارشد بازرگانی سابق گوگل و رئیس SoftBank، به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل به این شرکت پیوست. Arora قراردادی به ارزش حدود 128 میلیون دلار برای 7 سال منعقد کرد که او را به یکی از پردرآمدترین مدیران در ایالات متحده تبدیل کرد. 

  • 2019

برای هشتمین سال متوالی، Palo Alto Networks به عنوان پیشرو در فایروال‌های شبکه Magic Quadrant Gartner انتخاب شد. در همان سال، آنها سری K2 را معرفی کردند که یک فایروال نسل جدید آماده 5G است و برای ارائه دهندگان خدمات با الزامات 5G و IoT در نظر گرفته شده است. در فوریه 2019، این شرکت Cortex را معرفی کرد که یک پلتفرم امنیتی مستمر مبتنی بر هوش مصنوعی است. مدیرعامل، این پلتفرم را با عنوان "Application Framework 2.0" توصیف کرد.  

 

نام Palo Alto Networks به چه دلیل انتخاب شد؟

نام "Palo Alto" برگرفته از درخت قرمز ساحلی صد ساله‌ای به نام El Palo Alto است که هنوز در شهر پالو آلتو کالیفرنیا پابرجاست. این درخت نقطه عطفی برای کاشفان و ساکنان اولیه این منطقه بود و در نهایت نام خود را به یک شهر و شرکت داد. 

بنیانگذاران Palo Alto Networks این نام را به عنوان نمادی از ماموریت خود برای ارائه راهکار‌های امنیت سایبری باکیفیت انتخاب کردند که از مشتریان خود محافظت می‌کند، همانند درختی سر به فلک کشیده که از کسانی که پیش از آنها به این منطقه آمده بودند، محافظت می‌کرد.

 

لوگو

رسالت Palo alto همواره تضمین امنیت سایبری برای همگان بوده و به همین دلیل، هر لوگو و سیستم طراحی در راستای ارتقای همین موضوع بوده است.

برند تجاری شرکت در یک صفحه 7×7 ساخته شده است. سه شکل همگرای درون آن نشان دهنده ادغام سه محصول شرکت - Strata، Prisma و Cortex – است و مجموعه‌ای از مسیرهای به هم پیوسته را ایجاد می‌کند تا نمادی از گرد هم آوردن تمام جنبه‌های مختلف امنیت مدرن، از ابر گرفته تا فایروال‌ها باشد.

رنگ هر محصول معنای منحصر به فردی دارد: زرد Strata یک رنگ اصلی است. Prisma آبی، فرصت آسمان آبی را تجسم می‌کند. رنگ سبز Cortex  رنگ های Strata و Prisma را با هم ترکیب می‌کند و به معنای یکپارچگی است. 

  • خانواده محصولات Strata، با یک علامت شش ضلعی نشان داده می‌شود که به عنوان یک مکعب بر قابلیت‌های محافظتی شناخته شده‌ترین محصولات دیوار آتش Palo Alto تأکید می‌کند.
  • Cortex، به شکل دایره‌ای پیوسته نشان داده شده تا بر دید 360 درجه و هوش خودکار پلتفرم AI و مخزن داده‌های آن متمرکز باشد.
  • و در نهایت، در Prisma از اشکال مثلثی برای تجسم دقت و کامل بودن دید استفاده شده که نشان دهنده سیستم جامع امنیت ابری است.

 

چارت سازمانی

ساختار سازمانی زیر از وب سایت رسمی Palo Alto Networks در آوریل 2023 به دست آمده و ممکن است در زمان مطالعه با تغییراتی همراه باشد.  

 

درآمد سالیانه Palo Alto Networks

درآمد Palo alto networks در پایان ماه جولای 2020 با 18% افزایش 3.4 میلیارد دلار، در پایان جولای 2021 با 25% افزایش 4.3 میلیارد دلار و در پایان جولای 2022 با 29% افزایش 5.5 میلیارد دلار گزارش شده است. توزیع درآمد شرکت در نمودارهای زیر به نمایش درآمده است(اعداد روی نمودار بر حسب میلیارد دلار هستند):

 

ارزش سهام Palo Alto Networks

سهام این شرکت در بازار بورس NASDAQ با علامت PANW نمایش داده می‌شود و تغییرات آن در 5 سال گذشته به شرح زیر است:

 

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved