4/1

1329

5 نرم افزار برتر فایروال (Firewall) در سال 2023

آخرین بروزرسانی: یکشنبه 24 اردیبهشت 1402

در این مقاله "5 نرم‌افزار برتر فایروال در سال 2023" مورد بررسی قرار خواهد گرفت. فایروال‌ها مسئولیت پردازش حجم زیادی از ترافیک ورودی شبکه‌ی سازمانی را برعهده دارند. اگرچه آنها مسئول امنیت کل زیرساخت‌ها نیستند، اما نقش مهمی در امنیت شبکه ایفا می‌کنند. برای انتخاب یک فایروال متناسب با سازمان خود، تیم شما باید فضای پشتیبانی فایروال، انعطاف‌پذیری سیاست‌های امنیتی آن و همچنین نیازهای عملکردی برنامه‌ها و حجم بالای کاری شما را مدنظر قرار دهد.

نویسنده: نگار مهرنیا
مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

5 نرم افزار برتر فایروال (Firewall) در سال 2023

برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند یک زیرساخت امن بسازند، داشتن یک فایروال سازمانی باکیفیت بایستی در اولویت باشد. این ابزارها از endpointها محافظت کرده (حفاظت از نقطه پایانی یا Endpoint Protection) و ترافیک شبکه را کنترل می‌کنند و همچنین مانع نفوذ مجرمان سایبری به داده‌های حساس و آسیب رساندن به دارایی‌های شبکه می‌شوند.

فایروال‌ها مسئولیت پردازش حجم زیادی از ترافیک ورودی شبکه‌ی سازمانی را برعهده دارند. اگرچه آنها مسئول امنیت کل زیرساخت‌ها نیستند، اما نقش مهمی در امنیت شبکه ایفا می‌کنند. برای انتخاب یک فایروال متناسب با سازمان خود، تیم شما باید فضای پشتیبانی فایروال، انعطاف‌پذیری سیاست‌های امنیتی آن و همچنین نیازهای عملکردی برنامه‌ها و حجم بالای کاری شما را مدنظر قرار دهد.

برترین نرم‌افزارهای فایروال

  1. فورتی‌نت (Fortinet)
  2. پالو آلتو (Palo Alto)
  3. سوفوس (Sophos)
  4. چک پوینت (Check Point)
  5. سیسکو (Cisco)

فورتی‌نت (Fortinet)

fortinet

فورتی‌نت (Fortinet) که دفتر مرکزی آن در شهر سانی‌ویل کالیفرنیا قرار دارد، پیشرو در خدمات امنیت سایبری است و فهرستی از ابزارهایی نظیر فایروال فیزیکی و نرم‌افزاری، نرم‌افزار آنتی‌ویروس و محصولات امنیتی endpoint را ارائه می‌دهد. فورتی‌گیت (FortiGate)، مهم‌ترین و اصلی‌ترین محصول فایروال شرکت فورتی‌نت به حساب می‌آید.

ویژگی‌های اصلی

فورتی‌نت (Fortinet) انواع مختلفی از فایروال‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله:

  • فایروال‌های کانتینر (Container firewalls)
  • فایروال‌های مجازی (Virtual firewalls)
  • دستگاه‌های سخت‌افزاری فایروال (Hardware firewall appliances)

فورتی‌گیت (FortiGate) یک محصول فایروال قابل‌توجه است، اما پلتفرم امنیتی عظیمی مانند پالو آلتو یا فورس‌پوینت (Forcepoint) نیست و به راه‌اندازی گسترده نیازی نخواهد داشت. این محصول برای شرکت‌های کوچکتر مناسب است که ممکن است در موقعیت فعلی خود نتوانند سرمایه‌گذاری خوب و راحتی روی یک پلتفرم امنیت شبکه‌ی گسترده‌تر داشته باشند.

فورتی‌نت (Fortinet) همچنین یک پردازنده‌ی شبکه‌ی نسل هفتم (NP7) برای مراکز داده‌ی فرامقیاس (hyperscale data centers) ارائه می‌دهد. این پردازنده برای فایروال‌های نسل بعدی (Next-Generation Firewalls یا NGFWs) شرکت فورتی‌نت این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند از فعالیت‌های امنیتی با عملکرد بالا مانند تحقیقات داده‌های حساس پشتیبانی کنند. اگر کسب‌وکار شما در حوزه‌ی پزشکی است و تحقیقات منظم و گسترده‌ای از نظر داده انجام می‌دهید، پردازنده‌ی جدید و فرامقیاس شرکت فورتی‌نت را مدنظر خود قرار دهید.

وجه تمایزات

  • بسیار مقیاس‌پذیر
  • مجهز به کنترل ساختار نیروی انسانی از هر مکان
  • بخشی از بسته‌ی امنیتی متمرکز و هماهنگی FortiOS
  • توسعه‌ی متکی بر هوش مصنوعی

دیدگاه کاربران

یکی از بررسی‌کنندگان فورتی‌گیت در قسمت بازبینی محصول موسسه گارتنر (Gartner) می‌گوید: «فورتی‌گیت (FortiGate) یک چارچوب امنیتی شبکه را در اختیار شرکت ما قرار داده که به منظور پیشگیری از تهدیدات طراحی شده و در عین حال، استفاده از آن بسیار ساده است. رویکرد آن کارآمد است و قابلیت‌های زیادی دارد. ما یک برنامه‌ی امنیتی منحصر به فردی را پیاده سازی کردیم که نه تنها مشکل امنیتی ما را بر طرف کرد، بلکه باعث شد تمامی فناوری‌های مبتنی بر فضای ابری، آنلاین و واقعی ما به درستی محافظت شوند و برای کارمندان این امکان را فراهم کند که به جای نگرانی در خصوص حفاظت و امنیت، روی افزایش سودآوری تمرکز کنند.»

امتیازات

در سال 2021، فورتی‌نت (Fortinet) به عنوان برترین فایروال در گزارش « Magic Quadrant» موسسه Gartner انتخاب شد.

قیمت

در خصوص قیمت، به صفحه‌ی درخواست برآورد هزینه‌های فورتی‌نت (Fortinet) مراجعه کنید.

Palo Alto Networks

Paloalto Networks

Palo Alto Networks که دفتر مرکزی آن در سانتاکلارای کالیفرنیا قرار دارد، یک برند پیشرو در حوزه‌ی امنیت سایبری است که اساساً بر فایروال‌های پیشرفته و مدیریت امنیت سطح بالا متمرکز است. فایروال نسل بعدی پالو آلتو، فایروال اصلی و مهمی است که این شرکت به مشتریان ارائه می‌کند.

ویژگی‌های اصلی

فایروال نسل بعدی پالو آلتو ترافیک شبکه را براساس برنامه کاربردی، عملکرد برنامه، کاربر و محتوا طبقه‌بندی می‌کند. این طبقه‌بندی بسیار خاص، چشم‌انداز تیم امنیتی را در خصوص ترافیک شبکه افزایش می‌دهد.

Palo Alto به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا انواع مختلفی از فایروال‌ها، از جمله فایروال‌های کانتینر (Container firewalls) و فایروال‌های مجازی (virtual firewalls) را در محیط سازمانی به کار گیرند. تیم فناوری اطلاعات نیز می‌تواند تمامی فایروال‌ها را از یک کنسول مدیریتی واحد مدیریت کند.

مدیران از طریق Panorama یا همان کنسول مدیریت امنیتی، می‌توانند کنترل‌های دسترسی وظیفه محوری را برای کاربران مشخص کنند. کنترل‌های مربوط به مجموعه دستگاه‌ها و مدیران تعریف شده، شامل دسترسی ترسیم‌شده دامنه‌های دسترسی است که دسترسی به مجموعه دستگاه‌های خاص را مشخص می‌کند. هر مدیریت کننده‌ی Panorama می‌تواند صفحه کاربری و رمز عبور خود را داشته باشد.

وجه تمایزات

  • قابلیت‌های یادگیری عمیق هوش مصنوعی برای شناسایی حملات روز صفر (zero-day attacks)
  • فایروال‌های نسل بعدی مبتنی بر یادگیری ماشین (ML-powered NGFW) که چشم‌اندازی را در اینترنت اشیاء (Internet of Things) و دیگر دستگاه‌های متصل فراهم می‌کند.
  • مشخصه‌ها یا signatureهای zero-delay که در کسری از ثانیه به‌روزرسانی‌ها را ارائه می‌کنند.

دیدگاه کاربران

کاربری در G2 می‌گوید: «این محصول یکی از بهترین ابزارهای امنیتی شبکه است که حفاظت همه‌جانبه‌ای را برای شبکه و نقاط پایانی فراهم می‌کند. به کارگیری و مدیریت آن آسان است و نرم‌افزار و سخت‌افزار را در کنار هم فراهم می‌کند که ساخته‌ی پالو آلتو (PA) است. برخورداری از برنامه‌های مختلف آن به منظور کنترل و مدیریت، بسیار مفید است.»

امتیازات

پالو آلتو نتورکس (Palo Alto Networks) ده بار به عنوان برترین فایروال شبکه در گزارش « Magic Quadrant» موسسه‌ی Gartner انتخاب شده است.

قیمت

برای اطلاع از قیمت، فرم تماس در صفحه‌ی ورودی Palo Alto Networks را پر کنید.

 

Sophos

Sophos

شرکت سوفوس (Sophos) که دفتر مرکزی آن در شهر ابینگتون انگلستان قرار دارد، یک شرکت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برجسته با مشتریان جهانی است. این شرکت طیف وسیعی از محصولاتی را ارائه می‌دهد که برای امنیت نقطه‌ی پایانی ارتباطی، امنیت شبکه از جمله فایروال Sophos Xstream، امنیت ایمیل، امنیت موبایل و مدیریت تهدیدات یکپارچه ساخته شده‌اند.

ویژگی‌های اصلی

محصول Sophos Xstream به سه شکل فایروال فضای ابری، فایروال فضای مجازی و دستگاه سخت‌افزاری موجود است. این فایروال برای کسب‌وکارهایی ایده‌آل است که می‌خواهند از چندین محیط با یک پلتفرم یکسان محافظت کنند. فایروال Xstream به مجموعه‌ی کارکنان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های متصل شده به رایانه‌ها و فضای ابری را مشاهده کنند و همچنین به آنها کمک می‌کند تا تهدیدات احتمالی از ترافیک شبکه را شناسایی کنند. بنابراین، میزبان و کاربر ترافیک‌های مخرب روی شبکه را شناسایی می‌کند.

ویژگی شتاب (acceleration feature) فایروال Xstream، با هدایت ترافیک در سریع‌ترین مسیر از طریق فایروال، به بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌های مهم و حیاتی کمک می‌کند. این ویژگی برای کسب‌وکارهایی مفید است که قصد دارند از اولویت بودن حجم کاری خود، برای مثال، ابزار پردازش کلان داده یا پایگاه داده مدیریت مشتریان اطمینان حاصل کنند.

وجه تمایزات

  • رمزگشایی TLS 1.3
  • بازرسی ژرف بسته‌ها (Deep packet inspection)
  • شتاب برنامه‌ها (Application acceleration)

دیدگاه کاربران

کاربری در کپترا (Capterra) می‌گوید: «1) این فایروال از شبکه‌ی سازمانی در برابر حملات بدافزارها محافظت می‌کند 2) به محدود کردن استفاده از برنامه و وب کمک می‌کند 3) به بهینه‌سازی استفاده از پهنای باند نیز کمک می‌کند 4) ویژگی متعادل سازی بار (load balancing feature) آن به استفاده‌ی همزمان از لینک‌های اولیه و ثانویه کمک می‌کند.»

امتیازات

فایروال Sophos در سال 2022 از سوی موسسه‌ی گارتنر (Gartner)، به عنوان انتخاب برتر مشتریان (Peer Reviews Customers’ Choice) در حوزه‌ی فایروال شبکه انتخاب شد و در سه ماه آخر همین سال، عنوان بهترین عملکرد در حوزه‌ی فایروال‌های سازمانی را از سوی گزارش مجله فراستر ویو (Forrester Wave) دریافت کرد.

قیمت

براساس سایت eSecurity Planet، قیمت محصول XGS 87 از حدود 500 دلار شروع می‌شود و محصول 6500 نیز حدود 30 هزار دلار قیمت دارد. در خصوص قیمت محصولات Sophos، بیشتر بدانید.

چک پوینت (Check Point)

Check Point

شرکت چک پوینت (Check Point) که دفتر مرکزی آن در شهر تل‌آویو اسرائیل قرار دارد، طیف وسیعی از محصولات سخت افزاری و نرم‌افزاری در حوزه‌ی امنیت فناوری اطلاعات، از فضای ابری گرفته تا موبایل و امنیت داده را ارائه می‌کند. دروازه امنیتی (Security Gateway) کوانتومی فایروال نسل بعدی آن متعلق به یک پلتفرم مدیریت امنیتی یکپارچه است.

ویژگی‌های اصلی

سری‌های کوانتومی شرکت چک‌پوینت (Check Point) دارای پردازنده‌های فرامقیاس هستند که شامل دروازه‌های شبکه مقیاس‌پذیر می‌باشند. پیاده‌سازی و اجرای این دروازه‌های امنیتی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا سریعاً توان عملیاتی شبکه‌ی خود را افزایش دهند. به علاوه از طریق سری کوانتومی، یک دسترسی وی‌پی‌ان (VPN) از راه دور ایجاد می‌شود که به تیم امنیتی و فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا دسترسی امنی به شبکه‌ی سازمانی داشته باشند.

حفاظت کوانتومی اینترنت اشیاء (IoT) شرکت Check Point از چارچوب و طبقه‌بندی امنیتی zero trust برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) استفاده می‌کند و همچنین آن دستگاه‌ها را شناسایی کرده و خطراتی که برای کسب‌وکار ایجاد می‌کنند را ارزیابی می‌کند. شرکت‌هایی که دارای شبکه‌ی اینترنت اشیاء هستند، در برابر یکی از بزرگ‌ترین خطرات شبکه‌ای که کسب‌وکارها در حال حاضر با آن روبرو هستند، از ویژگی امنیتی سری کوانتومی بیشترین بهره را خواهند برد. شرکت Check Point، از طریق تیم‌های امنیتی که کارهای مدیریتی نظیر سیاست‌گذاری در خصوص فایروال‌های نسل بعدی سازمانی انجام می‌دهند، یک پلتفرم مدیریت امنیت یکپارچه یا همان R81 را ارائه می‌دهد. به علاوه، پلتفرم R81 براساس نیازهای ترافیکی فعلی، منابع شبکه را تخصیص می‌دهد.

وجه تمایزات

  • مقیاس‌پذیری بیش از حد (Hyper-scalability)
  • رویکرد امنیتی یکپارچه (Unified security approach)
  • چارچوب امنیتی zero trust برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء

دیدگاه کاربران

کاربری در قسمت بازبینی محصول موسسه‌ی گارتنر (Gartner) می‌گوید: «این فایروال مقیاس‌پذیر و مدیریت آن آسان است. در مقایسه با دیگر فروشندگان، هزینه‌های عملیاتی پایین‌تری دارد که یک مزیت به حساب می‌آید. مرکز هوشمند آن بهترین پلتفرم مدیریتی است. تحلیل مسئله و مشکل آن نیز بسیار آسان است. این فایروال در فضای محلی و فضای ابری به خوبی عمل می‌کند. بیش از 20 سال است که از این فایروال استفاده می‌کنیم.»

امتیازات

شرکت چک‌پوینت به عنوان برترین فایروال‌های شبکه در گزارش « Magic Quadrant» موسسه‌ی Gartner انتخاب شده است.

قیمت

با بررسی ویژگی قسمت چت زنده‌ی شرکت چک‌پوینت (Check Point) یا بررسی قسمت دمو، از قیمت محصولات اطلاع پیدا خواهید کرد.

 

سیسکو (Cisco)

Cisco

شرکت سیسکو (Cisco) مدت‌ها است که پیشرو در فضای امنیت شبکه است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در سن خوزه‌ی کالیفرنیا قرار دارد، بسیاری از محصولات سازمانی و مصرفی مرتبط با شبکه‌سازی، از جمله فایروال Cisco Secure را ارائه می‌کند. این فایروال به عنوان یک محصول مستقل یا بخشی از پکیج امنیتی یکپارچه‌ی Cisco Umbrella در دسترس عموم قرار دارد.

ویژگی‌های اصلی

قابلیت شناسایی و کشف سرور TLS (TLS Server Identity and Discovery) شرکت سیسکو، ترافیک TLS 1.3 را به جای رمزگشایی آن رمزنگاری می‌کند و به طور بالقوه محتوا را در برابر مجرمین و تهدیدات شبکه قرار می‌دهد. کسب‌وکارها با استفاده از قابلیت شناسایی و کشف سرور می‌توانند سیاست‌های امنیتی لایه‌ی هفت OSI را بدون استفاده از قدرت پردازش بالای مورد نیاز برای رمزگشایی بخش‌های ترافیک حفظ کنند. با این حال، مدیران می‌توانند ترافیک شبکه را نیز مشاهده کنند. این ویژگی مفیدی برای کسب‌وکارهایی است که از TLS 1.3 استفاده می‌کنند و روی امنیت شبکه فشرده متمرکز هستند.

از طریق مرکز مدیریت فایروال امن سیسکو (Cisco Secure Firewall Management Center)، تیم‌های فناوری اطلاعات و امنیتی می‌توانند فایروال‌های خود و همچنین کنترل برنامه‌ها، فیلترینگ URL و سیاست‌های دفاعی بدافزارها را مدیریت کنند. این کنسول مدیریتی مهم به مدیران کمک می‌کند تا بخش‌های مختلف امنیت شبکه خود را یکجا مدیریت کنند. اگر کسب‌وکار شما نیاز به ایجاد سیاست‌هایی برای تمامی برنامه‌ها دارد، به خصوص برای برنامه‌هایی که داده‌های حساس را پردازش می‌کنند، پس فایروال‌های سیسکو را در نظر بگیرید.

وجه تمایزات

  • قابلیت دید بهتر در ترافیک و محیط برنامه‌ها
  • تحلیل رفتاری برای داده‌های ثبت شده از تمامی فایروال‌های امن شرکت سیسکو در شبکه
  • مولفه‌های کلیدی در بسته‌ی امنیتی یکپارچه‌ی شرکت سیسکو

دیدگاه کاربران

کاربری در قسمت بازبینی محصول موسسه‌ی گارتنر (Gartner) می‌گوید: «ما از مدت‌ها پیش از فایروال امن سیسکو در شرکت خود استفاده می‌کنیم. این فایروال یک ابزار دفاع پیشگیرانه در برابر تهدیدات است که حتی پیش از گسترش آنها در شبکه، از تمامی حملات جلوگیری می‌کند. این ابزار بسیاری از مشکلات کسب‌وکار را حل کرده است. برای مثال، این ابزار دسترسی از راه دور VPN را ممکن می‌سازد که به کارمندان اجازه می‌دهد در دفتر کار خود در خانه به فعالیت بپردازند و بتوانند به اینترانت دسترسی داشته باشند. پشتیبانی از مشتریان در فایروال امن سیسکو بسیار چشم‌گیر و عالی است. ما از کیفیت پشتیبانی آن بسیار راضی هستیم.»

امتیازات

در سال 2021، شرکت سیسکو (Cisco) به عنوان برترین فایروال شبکه در گزارش «Magic Quadrant» موسسه Gartner انتخاب شد.

قیمت

برای اطلاع از قیمت محصولات سیسکو، صفحه‌ی خرید سیسکو را بررسی کنید. این شرکت سرمایه‌گذاری داخلی را نیز پیشنهاد می‌کند.

کلام آخر

حجم گزینه‌های موجود برای فایروال‌های سازمانی می‌تواند گیج‌کننده باشد، اما اتخاذ یک رویکرد اصولی می‌تواند بسیار کارساز باشد. در آغاز، انتخاب‌های خود را با حذف گزینه‌هایی که گران‌قیمت هستند یا نیاز به زمان زیادی برای آموزش و آشنایی دارند، محدود کنید. ممکن است بهترین نرم‌افزار فایروال برای شما، فایروالی کمتر شناخته شده باشد. برای اطلاع از اینکه شرکت‌های همتا از کدام فایروال‌ها استفاده می‌کنند، بهتر است سری به شبکه‌ی خود بزنید.

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2024, Ofoghdadeha. All rights reserved