4/1
در این مقاله به معرفی مجموعه سرویس سیسکو ایمجیکل (Cisco Imagicle) به عنوان یکی از راهکارهای شبکه تلفنی ارائهشده توسط شرکت سیسکو میپردازیم و با مزایا و ویژگیهای هر یک از سرویسهای مجموعه نرمافزاری ایمجیکل نیز آشنا خواهیم شد.
رایگان
سرویسهای پیشنهادی و یا ارزش افزوده شبکه تلفنی میبایست به نیازهای مطرح شده به چهار گروه استفادهکننده از این راهکار پاسخ دهد و هر پلتفرمی که توانایی بیشتری در برقراری تعادل بین این 4 گروه را داشته باشد، از لحاظ فنی در جذب مشتری بهترین عملکرد را ارائه داده است.
در زیر نیازمندیهای این چهار گروه سازمانی در قالب دیاگرامی نمایش داده شده است.
ردیف | گروه کاربران | نیازمندی |
1 | مدیران کسبوکار | مدیریت متمرکز پیشبرد سرویس با صرف کمترین هزینه |
مدیریت مالی سرویس | ||
مدیریت زمانی سرویس | ||
گزارشگیری | ||
2 | مدیران واحد فناوری اطلاعات | سرویس بهتر با نیازمندی با دانش تخصصی کمتر |
کمترین روند برای مدیریت، عیبیابی و پیکربندی سرویس | ||
صرف کمترین زمان جهت آموزش کاربران شبکه تلفنی | ||
3 | کاربران شبکه تلفنی | رابط کاربری آسان |
جامع و یکپارچه بودن رابط کاربری | ||
4 | مشتریان | رابط کاربری آسان |
جامع و یکپارچه بودن رابط کاربری |
در زیر به بررسی چهار دلیل خرید Imagicle Application Suite از سمت سیسکو میپردازیم:
1) عدم وجود برخی از سرویسها در شبکه تلفنی سیسکو و یا عدم ارائه برخی از سرویسهای شبکه تلفنی با کیفیت مجموعه سرویس ایمجیکل
2) عدم وجود پلتفرمی جهت ارائه سرویسهای شبکه تلفنی به صورت یکپارچه
3) پیکربندی سادهتر سرویسهای شبکه تلفنی
4) سرویس با تجربه کاربری بهتر و سادهتر
عدم وجود برخی از سرویسها و یا عدم ارائه برخی از سرویسها در شبکه تلفنی با کیفیت ارائهشده توسط مجموعه نرمافزاری ایمجیکل شرکت سیسکو را به خرید و اضافه کردن این مجموعه سرویس در معماری شبکه تلفنی خود سوق داد.
در زیر لیستی از سرویسهای قابل ارائه توسط مجموعه سرویسهای ایمجیکل (Imagicle Application Suite) آورده شده است:
ردیف | سرویس | توضیحات |
1 | Imagicle Billy Blue’s | گزارش تماسهای سازمانی و صدور ریزمکالمات مربوط به تماسها |
2 | Imagicle StoneLock | سرویسی جهت کنترل دسترسی به تلفنها و آزادسازی خطوط و برقراری تماس |
3 | Imagicle Budget Control | مدیریت بودجه تماسها بر روی داخلی تعریفشده در سرویس کنترل تماس |
4 | Imagicle StoneFax | سرور فکس تحت شبکه با قابل تعریف سطح دسترسی برای کاربران |
5 | Imagicle Speedy | لیست مخاطبین سازمانی جهت شناسایی تماسهای ورودی و خروجی از سازمان |
6 | Imagicle Call Recording | سرویس ضبط مکالمات با قابلیت جستجو و تعریف یادداشت |
7 | Imagicle CTI Attendant | سرویس مدیریت Agentهای مرکز تماس ایمجیکل |
8 | Imagicle Queue Manager | سرویس مرکز تماس با قابلیتهای اولیه یک سرور مرکز تماس |
9 | Imagicle SSAM | سرویس پیامگیر صوتی برای کاربران شبکه تلفنی |
تمامی متخصصان شبکه تلفنی سیسکو به ماژولار بودن ساختار این شبکه تلفنی واقف هستند. به طور مثال؛ برای راهاندازی سرویس پیامگیر صوتی نیاز به پلتفرم Cisco Unity Connection و برای سرویس مرکز تماس با قابلیتهای یک مرکز تماس نیاز به راهاندازی Cisco Unified Contact Center Express و یا برای سرویس گزارشگیری نیاز به راهاندازی یک پلفترم دیگر میباشد.
وجود چنین ساختاری دلایلی دارد که باعث افزایش قدرت فنی متخصصان شبکه تلفنی سیسکو میشود که این دلایل در ماتریس زیر بیان شده است:
ردیف | دلایل | توضیحات |
1 | پشتیبانی از تعداد کاربر بیشتر در قیاس با برندهای مشابه | انجام وظایف پلتفرمی کمتر و کاهش بار عملیاتی حاصل از انجام چندین وظیفه به صورت همزمان |
2 | پشتیبانی از تعداد کاربران بیشتر با بار عملیاتی کمتر | |
3 | عیبیابی سریعتر و سادهتر | تفکیک وظایف پلتفرمهای متفاوت |
4 | ایزوله و عیبیابی سریعتر مشکلات با توجه به وظایف کمتر | |
5 | پیادهسازی سریعتر و سادهتر | تفکیک وظایف پلتفرمهای متقاوت |
6 | پیکربندی موارد کمتر بر روی هر پلتفرم | |
7 | گسترشپذیری سریعتر و سادهتر | انجام وظایف پلتفرمی کمتر و کاهش بار عملیاتی حاصل از انجام چندین وظیفه به صورت همزمان |
8 | پشتیبانی از تعداد کاربران بیشتر با بار عملیاتی کمتر |
اما نبود پلتفرمی جامع باعث بروز مشکلات در ارائه و گسترش سرویسهای شبکه تلفنی در شرکتهای با سایز کسبوکار (Small-Medium) میشد. بسیاری از شرکتها در سایز کسب وکار کوچک-متوسط نیازمند پلتفرمی جامع جهت استفاده از سرویسهای شبکه تلفنی با هزینه کمتر بودند، اما امکان ارائه بسیاری از سرویسها در این سایز کسبوکار امکانپذیر نبود.
بسیاری از پلتفرمهای شبکه تلفنی سیسکو پنلی جهت نمایش قابلیتها به مدیران مربوطه نداشته و این امر دمو سرویسهای شبکه تلفنی را در بسیاری از موارد سختتر میکرد. پنل مدیریتی و کاربری مجموعه سرویسهای ایمجیکل (Imagicle Application Suite) این کار را بسیار راحت کرده؛ مدیران و کاربران شبکه تلفنی با صرف کمترین زمان آموزش به راحتی میتوانند از پنل کاربری این مجموعه استفاده نمایند.
پیکربندی بسیاری از سرویسهای شبکه تلفنی در پلتفرمهای ارائه شده توسط سیسکو با توجه به وجود مستندات فراوان دشوار میباشد، اما مجموعه سرویسهای ایمجیکل (Imagicle Application Suite) با توجه به ارائه سرویسهای متنوع پیکربندی این سرویسها را به سادهترین شکل ممکن امکانپذیر میکند.
این سادهسازی میتواند انتخاب این پلتفرم برای کسبوکارهایی که امکان جذب نیروی متخصص شبکه تلفنی ندارند را در اولویت قرار دهد.
در Imagicle با چند کلیک ساده میتوان پیکربندی اولیه بسیاری از سرویسها را انجام داد.
در ادامه این مقاله به معرفی سرویسهای قابل ارائه توسط مجموعه نرمافزار ایمجیکل (Imagicle Application Suite) میپردازیم.
در جدول زیر لیست سرویسهای مجموعه نرمافزاری ایمجیکل آورده شده:
ردیف | نام سرویس |
---|---|
1 | سرویس گزارشگیری و صدور ریز مکالمات (Billy Blue's) |
2 | سرویس قفل گوشی (Imagicle StoneLock) |
3 | سرویس کنترل بودجه تماس (Imagicle Budget Control) |
4 | سرویس فکس تحت شبکه (Imagicle StoneFax) |
5 | سرویس لیست مخاطبان سازمانی (Imagicle Speedy) |
6 | سرویس ضبط مکالمات (Imagicle Call Recording) |
7 | سرویس مدیریت گوشی (Imagicle CTI-Attendant) |
8 | سرویس توزیع تماس (Imagicle Queue Manager) |
9 | سرویس پیامگیر صوتی (Imagicle SSAM) |
در ادامه هر یک از سرویسهای نام برده شده در جدول بالا را به طور جداگانه شرح داده و مزایای هر یک را نیز توضیح خواهیم داد.
به کمک این سرویس میتوان ریز مکالمات تمامی تماسهای سازمانی را بر اساس تفکیکبندی دلخواه خود داشته باشید.
از مزایای این سرویس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
این سرویس این قابلیت را برای کاربران فراهم میکند تا در صورت عدم حضور، تلفن و یا داخلی مد نظر خود را در حالت قفل قرار دهند تا تماس خروجی از داخلی مورد نظر گرفته نشود.
این سرویس موارد استفاده زیادی دارد که در زیر به چند مورد اشاره میشود:
1) امکان یکپارچهسازی با سرویس صدور ریز مکالمات و کنترل بودجه به منظور اعمال Actionهای مدیریتی برای کنترل تماسهای کاربران
2) امکان استفاده در هتلها به منظور قفل گوشی در صورت نبود مشتری در اتاق مربوطه
3) و...
این سرویس با یکپارچهسازی با سرویسهای نمایش داده شده در دیاگرام امکان کنترل هزینه تماسهای سازمانی را فراهم مینماید.
یکپارچهسازی سرویس کنترل بودجه با سرویس صدور ریز مکالمات امکان تعریف تعرفههای دلخواه بر اساس نوع تماس خروجی (موبایل، شهری، بین شهری، داخلی و...) را فراهم مینماید که پس از اعمال تعرفههای مربوطه میتوان بودجه مد نظر خود را به داخلی کاربر اعمال کرد و در صورت رد کردن بودجه تعیینشده، داخلی مورد نظر را در حالت Lock قرار داد تا تسویه مالی خود را انجام دهد. همچنین با یکپارچهسازی این سرویس با سرور ایمیل سازمانی میتوان برای اطلاعرسانی، صورتحساب مربوطه را به کاربر مورد نظر ارسال کرد.
از موارد استفاده از سرویس میتوان به شرکتهایی اشاره کرد که از یک بستر شبکه تلفنی استفاده میکنند اما میبایست هزینه مربوط به تماسهای آنها به صورت جداگانه محاسبه شود.
این سرویس جایگزین مناسبی برای دستگاههای فکس سازمانی میباشد.
از قابلیتهای این سرویس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
شناسایی مخاطبان در تماسهای ورودی سازمانی میتواند در پاسخگویی به مشتریان و اولویتبندی تماسهای آنها و مسیریابی به سمت دپارتمان/فرد مسئول و بهبود تجربه مشتریان کمک بسزایی کند.
سرویس ضبط مکالمات یکی از بهترین سرویسهای ارائهشده توسط این مجموعهنرمافزاری (Imagicle Application Suite) میباشد.
یکی از دلایل انتخاب سرویس ضبط مکالمات این مجموعه نرمافزاری امکان جستجوی مکالمات ضبطشده به سادهترین شکل ممکن و حتی بهتر از Cisco MediaSense میباشد.
همچنین Track مسیر تماسهای Transfer شده بین داخلیهای مختلف هنگام جستجو فراهم میباشد.
نرمافزار کاربری قابل نصب بر روی کامپیوترهای شخصی به منظور مدیریت تماسها و ارتباطات مربوط به شبکه تلفنی میتوان از این نرمافزار استفاده نمود.
از مزایای این سرویس میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
این سرویس نوعی مرکز تماس با قابلیتهای کمتر از پلتفرم مرکز تماس سیسکو (Cisco UCCX) میباشد.
شما میتوانید به مقالهای که پیش از این در رابطه با سرویس مرکز تماس و راهکارهای مرکز تماس سیسکو منتشر کردهایم مراجعه کنید و با قابلیتهای آن آشنا شوید.
از مزایای این سرویس میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
سرویس پیامگیر صوتی از جمله سرویسهای مهم شبکه تلفنی میباشد که تماسهای ورودی را در صورت عدم حضور کاربران و جواب دادن داخلی به سمت مقصدی از قبل تعیینشده فرستاده تا درخواست مورد نظر به صورت پیام صوتی برای داخلی مربوطه ارسال شود.
از مزایای استفاده از این سرویس میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
Enterprise | Medium Business | Small Business | Service Name | NO. |
>1000-25000 | >120-1000 | <=120 | Accounting and Billing extensions (Billy Blues’s 4) | 1 |
>1000-25000 | >120-1000 | <=120 | Budge Control extensions (Budget Control) | 2 |
>1000-25000 | >120-1000 | <=120 | Phone Lock Users (StoneLock) | 3 |
>20-50 | >4-20 | <=4 | IP Fax Server channels (StoneFax) | 4 |
>1000-25000 | >120-1000 | <=120 | Directory users (Speedy Enterprise) | 5 |
>30-120 | >8-30 | <=8 | Advanced Queueing – Auto-Attendant (Queue Manager Enterprise) | 6 |
>10-50 | >5-10 | <=5 | CTI – Attendant Console users (Blue’s Attendant Professional - Enterprise) | 7 |
>100-500 | >25-100 | <=25 | CTI – Desktop Users (Blue’s One CTI Enterprise) | 8 |
| >4-48 | <=4 | Voice Mail & UM Channels (SSAM) | 9 |
>20-60 | >4-20 | <=4 | Call Recording Channels (Call Recording) | 10 |
>1000-25000 | >120-1000 | <=120 | Hospitality services users (Hotel Pack for Cisco UC) | 11 |
HDD | HDD | RAM | CPU | Server Class | NO. |
MS Windows 2019-2016-2012-2008 Standard/DC/Essential MS Windows 2008 R2 (64-Bit) Standard/Enterprise MS Windows 2012 Standard Essential | 80 GB | 6 GB | Dual Core i3-2130 or Higher/2 Dedicated vCPU (4 vCPU with Hyper-T) 2.5 GHz Reservation | Class AX | 1 |
MS Windows 2019-2016-2012-2008 Standard/DC/Essential MS Windows 2008 R2 (64-Bit) Standard/Enterprise MS Windows 2012 Standard Essential | 80 GB | 8 GB | Quad Core E3-1230 or Higher/4 Dedicated vCPU (8 vCPU with Hyper-T) 4.8 GHz Reservation | Class BX | 2 |
MS Windows 2019-2016-2012-2008 Standard/DC/Essential MS Windows 2008 R2 (64-Bit) Standard/Enterprise MS Windows 2012 Standard Essential | 120 GB | 12 GB | Six Core E5-2620 or Higher/6 Dedicated vCPU (12 vCPU with Hyper-T) 6.9 GHz Reservation | Class CX | 3 |
MS Windows 2019-2016-2012-2008 Standard/DC/Essential MS Windows 2008 R2 (64-Bit) Standard/Enterprise MS Windows 2012 Standard Essential | 120 GB | 16 GB | Dual Quad Core E5-2620 or Higher/8 Dedicated vCPU (16 vCPU with Hyper-T) 8.9 GHz Reservation | Class DX | 4 |
Enterprise | Medium Business | Small Business | Number of Application Running on Same Server by Customer Type | NO. |
BX Server | AX Server | AX Server | Up to 3 Apps | 1 |
CX Server | BX Server | AX Server | Up to 5 Apps | 2 |
DX Server | CX Server | BX Server | Up to 7 Apps | 3 |
Contact US for Project | CX Server | CX Server | Up to 9 Apps | 4 |
Contact US for Project | DX Server | CX Server | Up to 11 Apps | 5 |
نظرات کاربران: