4/1

719
0

مجموعه سرویس سیسکو ایمجیکل (Cisco Imagicle) چیست؟

آخرین بروزرسانی: چهارشنبه 7 مهر 1400

در این مقاله به معرفی مجموعه سرویس سیسکو ایمجیکل (Cisco Imagicle) به عنوان یکی از راهکارهای شبکه تلفنی ارائه‌شده توسط شرکت سیسکو می‌پردازیم و با مزایا و ویژگی‌های هر یک از سرویس‌های مجموعه نرم‌افزاری ایمجیکل نیز آشنا خواهیم شد.

رایگان

ارائه دهنده: روح الله خدابخش
مدت زمان مطالعه: 20 دقیقه

ویدئو ها

 

شبکه تلفنی و سرویس‌های پیشنهادی

سرویس‌های پیشنهادی و یا ارزش افزوده شبکه تلفنی می‌بایست به نیازهای مطرح شده به چهار گروه استفاده‌کننده از این راهکار پاسخ دهد و هر پلتفرمی که توانایی بیشتری در برقراری تعادل بین این 4 گروه را داشته باشد، از لحاظ فنی در جذب مشتری بهترین عملکرد را ارائه داده است.

در زیر نیازمندی‌های این چهار گروه سازمانی در قالب دیاگرامی نمایش داده شده است.

ردیف

گروه کاربران

نیازمندی

1

مدیران کسب‌وکار

مدیریت متمرکز پیش‌برد سرویس با صرف کمترین هزینه
مدیریت مالی سرویس
مدیریت زمانی سرویس
گزارش‌­گیری

2

مدیران واحد فناوری اطلاعات

سرویس بهتر با نیازمندی با دانش تخصصی کمتر
کمترین روند برای مدیریت، عیب­‌یابی و پیکربندی سرویس
صرف کمترین زمان جهت آموزش کاربران شبکه تلفنی

3

کاربران شبکه تلفنی

رابط کاربری آسان
جامع و یکپارچه بودن رابط کاربری

4

مشتریان

رابط کاربری آسان
جامع و یکپارچه بودن رابط کاربری

 

دلایل انتخاب مجموعه سرویس‌های ایمجیکل (Imagicle Application Suite) توسط سیسکو چیست؟

در زیر به بررسی چهار دلیل خرید Imagicle Application Suite از سمت سیسکو می‌پردازیم:

1) عدم وجود برخی از سرویس‌ها در شبکه تلفنی سیسکو و یا عدم ارائه برخی از سرویس‌های شبکه تلفنی با کیفیت مجموعه سرویس ایمجیکل

2) عدم وجود پلتفرمی جهت ارائه سرویس‌های شبکه تلفنی به صورت یکپارچه

3) پیکربندی ساده‌تر سرویس‌های شبکه تلفنی

4) سرویس با تجربه کاربری بهتر و ساده‌تر

1) عدم وجود برخی از سرویس‌ها در شبکه تلفنی سیسکو

عدم وجود برخی از سرویس‌ها و یا عدم ارائه برخی از سرویس‌ها در شبکه تلفنی با کیفیت ارائه‌شده توسط مجموعه نرم‌افزاری ایمجیکل شرکت سیسکو را به خرید و اضافه کردن این مجموعه سرویس در معماری شبکه تلفنی خود سوق داد.
در زیر لیستی از سرویس‌های قابل ارائه توسط مجموعه سرویس‌های ایمجیکل (Imagicle Application Suite) آورده شده است:

ردیف

سرویس

توضیحات

1

Imagicle Billy Blue’s

گزارش تماس‌­های سازمانی و صدور ریزمکالمات مربوط به تماس­‌ها

2

Imagicle StoneLock

سرویسی جهت کنترل دسترسی به تلفن­‌ها و آزادسازی خطوط و برقراری تماس

3

Imagicle Budget Control

مدیریت بودجه تماس‌­ها بر روی داخلی تعریف‌شده در سرویس کنترل تماس

4

Imagicle StoneFax

سرور فکس تحت شبکه با قابل تعریف سطح دسترسی برای کاربران

5

Imagicle Speedy

لیست مخاطبین سازمانی جهت شناسایی تماس­‌های ورودی و خروجی از سازمان

6

Imagicle Call Recording

سرویس ضبط مکالمات با قابلیت جستجو و تعریف یادداشت

7

Imagicle CTI Attendant

سرویس مدیریت Agentهای مرکز تماس ایمجیکل

8

Imagicle Queue Manager

سرویس مرکز تماس با قابلیت­‌های اولیه یک سرور مرکز تماس

9

‎Imagicle SSAM

سرویس پیام­‌گیر صوتی برای کاربران شبکه تلفنی

 

2) عدم وجود پلتفرمی جهت ارائه سرویس‌های شبکه تلفنی به صورت یکپارچه

تمامی متخصصان شبکه تلفنی سیسکو به ماژولار بودن ساختار این شبکه تلفنی واقف هستند. به طور مثال؛ برای راه‌اندازی سرویس پیام­‌گیر صوتی نیاز به پلتفرم Cisco Unity Connection و برای سرویس مرکز تماس با قابلیت‌های یک مرکز تماس نیاز به راه‌اندازی Cisco Unified Contact Center Express و یا برای سرویس گزارش‌گیری نیاز به راه‌اندازی یک پلفترم دیگر می‌باشد.
وجود چنین ساختاری دلایلی دارد که باعث افزایش قدرت فنی متخصصان شبکه تلفنی سیسکو می‌شود که این دلایل در ماتریس زیر بیان شده است:

ردیف

دلایل

توضیحات

1

پشتیبانی از تعداد کاربر بیشتر در قیاس با برندهای مشابه

انجام وظایف پلتفرمی کمتر و کاهش بار عملیاتی حاصل از انجام چندین وظیفه به صورت همزمان

2

پشتیبانی از تعداد کاربران بیشتر با بار عملیاتی کمتر

3

عیب­‌یابی سریع‌تر و ساده‌­تر

تفکیک وظایف پلتفرم­‌های متفاوت

4

ایزوله و عیب‌یابی سریع‌تر مشکلات با توجه به وظایف کمتر

5

پیاده­‌سازی سریع‌تر و ساده‌­تر

تفکیک وظایف پلتفرم­‌های متقاوت

6

پیکربندی موارد کمتر بر روی هر پلتفرم

7

گسترش­‌پذیری سریع‌تر و ساده­‌تر

انجام وظایف پلتفرمی کمتر و کاهش بار عملیاتی حاصل از انجام چندین وظیفه به صورت همزمان

8

پشتیبانی از تعداد کاربران بیشتر با بار عملیاتی کمتر

اما نبود پلتفرمی جامع باعث بروز مشکلات در ارائه و گسترش سرویس‌های شبکه تلفنی در شرکت‌های با سایز کسب‌وکار (Small-Medium) می‌شد. بسیاری از شرکت‌ها در سایز کسب ‌وکار کوچک-متوسط نیازمند پلتفرمی جامع جهت استفاده از سرویس‌های شبکه تلفنی با هزینه کمتر بودند، اما امکان ارائه بسیاری از سرویس‌ها در این سایز کسب‌وکار امکان‌پذیر نبود.

3) پیکربندی ساده‌تر سرویس‌های شبکه تلفنی

بسیاری از پلتفرم‌های شبکه تلفنی سیسکو پنلی جهت نمایش قابلیت‌ها به مدیران مربوطه نداشته و این امر دمو سرویس‌‎های شبکه تلفنی را در بسیاری از موارد سخت‌تر می‌کرد. پنل مدیریتی و کاربری مجموعه سرویس‌های ایمجیکل (Imagicle Application Suite) این کار را بسیار راحت کرده؛ مدیران و کاربران شبکه تلفنی با صرف کمترین زمان آموزش به راحتی می‌توانند از پنل کاربری این مجموعه استفاده نمایند.

4) سرویس با تجربه کاربری بهتر و ساده‌تر

پیکربندی بسیاری از سرویس‌های شبکه تلفنی در پلتفرم‌های ارائه شده توسط سیسکو با توجه به وجود مستندات فراوان دشوار می‌باشد، اما مجموعه سرویس‌های ایمجیکل (Imagicle Application Suite) با توجه به ارائه سرویس‌های متنوع پیکربندی این سرویس‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر می‌کند.

این ساده‌سازی می‌تواند انتخاب این پلتفرم برای کسب‌و­کارهایی که امکان جذب نیروی متخصص شبکه تلفنی ندارند را در اولویت قرار دهد.

در Imagicle با چند کلیک ساده می‌توان پیکربندی اولیه بسیاری از سرویس‌ها را انجام داد.

در ادامه این مقاله به معرفی سرویس‌های قابل ارائه توسط مجموعه نرم‌افزار ایمجیکل (Imagicle Application Suite) می‌پردازیم.

سرویس‌های مجموعه نرم‌افزاری ایمجیکل (Imagicle Application Suite)

در جدول زیر لیست سرویس‌های مجموعه نرم‌افزاری ایمجیکل آورده شده:

ردیف

نام سرویس

1

سرویس گزارش‌گیری و صدور ریز مکالمات (Billy Blue's)

2

سرویس قفل گوشی (Imagicle StoneLock)

3

سرویس کنترل بودجه تماس (Imagicle Budget Control)

4

سرویس فکس تحت شبکه (Imagicle StoneFax)

5

سرویس لیست مخاطبان سازمانی (Imagicle Speedy)

6

سرویس ضبط مکالمات (Imagicle Call Recording)

7

سرویس مدیریت گوشی (Imagicle CTI-Attendant)

8

سرویس توزیع تماس (Imagicle Queue Manager)

9

سرویس پیام‌گیر صوتی (Imagicle SSAM)

در ادامه هر یک از سرویس‌های نام برده شده در جدول بالا را به طور جداگانه شرح داده و مزایای هر یک را نیز توضیح خواهیم داد.

1) سرویس گزارش‌گیری و صدور ریز مکالمات (Billy Blue's)

به کمک این سرویس می‌توان ریز مکالمات تمامی تماس‌های سازمانی را بر اساس تفکیک‌بندی دلخواه خود داشته باشید.
از مزایای این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنل تحت وب جهت گزارش‌گیری تماس‌های سازمانی به همراه داشبورد مدیریتی
  • تفکیک‌بندی تماس‌ها بر اساس موارد دلخواه (Gateway ،Department ،Cost ،User ،Group و...)
  • امکان جستجو بر اساس پارامترهای دلخواه
  • امکان ایمیل گزارش‌ها به صورت اتوماتیک
  • و...

 

2) سرویس قفل گوشی (Imagicle StoneLock)

این سرویس این قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کند تا در صورت عدم حضور، تلفن و یا داخلی مد نظر خود را در حالت قفل قرار دهند تا تماس خروجی از داخلی مورد نظر گرفته نشود.

این سرویس موارد استفاده زیادی دارد که در زیر به چند مورد اشاره می‌­شود:

1) امکان یکپارچه‌سازی با سرویس صدور ریز مکالمات و کنترل بودجه به منظور اعمال Actionهای مدیریتی برای کنترل تماس‌های کاربران

2) امکان استفاده در هتل‌ها به منظور قفل گوشی در صورت نبود مشتری در اتاق مربوطه

3) و...

 

3) سرویس کنترل بودجه تماس (Imagicle Budget Control)

این سرویس با یکپارچه‌سازی با سرویس‌های نمایش داده شده در دیاگرام امکان کنترل هزینه­ تماس‌های سازمانی را فراهم می‌نماید.

یکپارچه‌سازی سرویس کنترل بودجه با سرویس صدور ریز مکالمات امکان تعریف تعرفه‌های دلخواه بر اساس نوع تماس خروجی (موبایل، شهری، بین شهری، داخلی و...) را فراهم می‌نماید که پس از اعمال تعرفه‌های مربوطه می‌توان بودجه مد نظر خود را به داخلی کاربر اعمال کرد و در صورت رد کردن بودجه تعیین‌شده، داخلی مورد نظر را در حالت Lock قرار داد تا تسویه مالی خود را انجام دهد. همچنین با یکپارچه‌سازی این سرویس با سرور ایمیل سازمانی می‌توان برای اطلاع‌رسانی، صورت‌حساب مربوطه را به کاربر مورد نظر ارسال کرد.

از موارد استفاده از سرویس می‌توان به شرکت‌هایی اشاره کرد که از یک بستر شبکه تلفنی استفاده می‌کنند اما می‌بایست هزینه مربوط به تماس‌های آن‌ها به صورت جداگانه محاسبه شود.

 

4) سرویس فکس تحت شبکه (Imagicle StoneFax)

این سرویس جایگزین مناسبی برای دستگاه‌های فکس سازمانی می‌باشد.

از قابلیت‌های این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنل تحت وب جهت دریافت و ارسال فکس
  • امکان اختصاص داخلی‌های مجزا به کاربران با شماره فکس متفاوت
  • امکان ارسال فکس مربوط به آدرس ایمیل تعیین‌شده
  • امکان یکپارچه‌سازی با نرم‌افزار Jabber به منظور مشاهده/ارسال فکس

 

5) سرویس لیست مخاطبان سازمانی (Imagicle Speedy)

شناسایی مخاطبان در تماس‌های ورودی سازمانی می‌تواند در پاسخگویی به مشتریان و اولویت‌بندی تماس‌های آن‌ها و مسیریابی به سمت دپارتمان/فرد مسئول و بهبود تجربه مشتریان کمک بسزایی کند.

 

6) سرویس ضبط مکالمات (Imagicle Call Recording)

سرویس ضبط مکالمات یکی از بهترین سرویس‌های ارائه‌شده توسط این مجموعه­نرم‌افزاری (Imagicle Application Suite) می‌باشد.

یکی از دلایل انتخاب سرویس ضبط مکالمات این مجموعه نرم‌افزاری امکان جستجوی مکالمات ضبط‌شده به ساده‌ترین شکل ممکن و حتی بهتر از Cisco MediaSense می‌باشد.

همچنین Track مسیر تماس‌های Transfer شده بین داخلی‌های مختلف هنگام جستجو فراهم می‌باشد.

 

7) سرویس مدیریت گوشی (Imagicle CTI-Attendant)

نرم‌افزار کاربری قابل نصب بر روی کامپیوتر­های شخصی به منظور مدیریت تماس‌ها و ارتباطات مربوط به شبکه تلفنی می‌­توان از این نرم‌افزار استفاده نمود.

از مزایای این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی از طریق نرم‌افزار
  • مدیریت صف‌های مرکز تماس
  • پایش صف‌های مرکز تماس و گزارش‌گیری از وضعیت پاسخگویی Agentهای مرکز تماس
  • امکان مدیریت دیگر کانال‌های ارتباطی شبکه تلفنی (پیامک، ایمیل، فکس و...)

 

8) سرویس توزیع تماس (Imagicle Queue Manager)

این سرویس نوعی مرکز تماس با قابلیت‌های کمتر از پلتفرم مرکز تماس سیسکو (Cisco UCCX) می‌باشد.

شما می‌توانید به مقاله‌ای که پیش از این در رابطه با سرویس مرکز تماس و راهکارهای مرکز تماس سیسکو منتشر کرده‌ایم مراجعه کنید و با قابلیت‌های آن آشنا شوید.

از مزایای این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پنل تحت وب به منظور تعریف تمامی Flow Chart های مورد نیاز سامانه گویا
  • امکان یکپارچه‌سازی به روتر CME به منظور ارائه سرویس‌های سامانه گویا و مرکز تماس در حالت پایه
  • امکان تعریف صف‌ها و سیاست‌های مربوط به توزیع تماس و گزارش‌گیری از تماس‌ها

 

9) سرویس پیام­گیر صوتی (Imagicle SSAM)

سرویس پیام­گیر صوتی از جمله سرویس‌های مهم شبکه تلفنی می‌باشد که تماس‌های ورودی را در صورت عدم حضور کاربران و جواب دادن داخلی به سمت مقصدی از قبل تعیین‌شده فرستاده تا درخواست مورد نظر به صورت پیام صوتی برای داخلی مربوطه ارسال شود.

از مزایای استفاده از این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان مشاهده پیام‌های در پنل تحت وب مختص به هر کاربر
  • امکان ارسال پیام صوتی به صورت فایل ضمیمه برای آدرس کاربران
  • امکان یکپارچه‌سازی با نرم‌افزار Jabber به منظور مشاهد پیام‌های صوتی

دسته‌بندی کسب‌وکار

 

Enterprise

Medium Business

Small Business

Service Name

NO.

>1000-25000

>120-1000

<=120

Accounting and Billing extensions

(Billy Blues’s 4)

1

>1000-25000

>120-1000

<=120

Budge Control extensions

(Budget Control)

2

>1000-25000

>120-1000

<=120

Phone Lock Users

(StoneLock)

3

>20-50

>4-20

<=4

IP Fax Server channels

(StoneFax)

4

>1000-25000

>120-1000

<=120

Directory users

(Speedy Enterprise)

5

>30-120

>8-30

<=8

Advanced Queueing – Auto-Attendant

(Queue Manager Enterprise)

6

>10-50

>5-10

<=5

CTI – Attendant Console users

(Blue’s Attendant Professional - Enterprise)

7

>100-500

>25-100

<=25

CTI – Desktop Users

(Blue’s One CTI Enterprise)

8

 

>4-48

<=4

Voice Mail & UM Channels

(SSAM)

9

>20-60

>4-20

<=4

Call Recording Channels

(Call Recording)

10

>1000-25000

>120-1000

<=120

Hospitality services users

(Hotel Pack for Cisco UC)

11

 

HDD

HDD

RAM

CPU

Server Class

NO.

MS Windows 2019-2016-2012-2008 Standard/DC/Essential

MS Windows 2008 R2 (64-Bit) Standard/Enterprise

MS Windows 2012 Standard Essential 

80 GB

6 GB

Dual Core i3-2130 or Higher/2

Dedicated vCPU (4 vCPU with Hyper-T)

2.5 GHz Reservation

Class AX

1

MS Windows 2019-2016-2012-2008 Standard/DC/Essential

MS Windows 2008 R2 (64-Bit) Standard/Enterprise

MS Windows 2012 Standard Essential

80 GB

8 GB

Quad Core E3-1230 or Higher/4

Dedicated vCPU (8 vCPU with Hyper-T)

4.8 GHz Reservation

Class BX

2

MS Windows 2019-2016-2012-2008 Standard/DC/Essential

MS Windows 2008 R2 (64-Bit) Standard/Enterprise

MS Windows 2012 Standard Essential

120 GB

12 GB

Six Core E5-2620 or Higher/6

Dedicated vCPU (12 vCPU with Hyper-T)

6.9 GHz Reservation

Class CX

3

MS Windows 2019-2016-2012-2008 Standard/DC/Essential

MS Windows 2008 R2 (64-Bit) Standard/Enterprise

MS Windows 2012 Standard Essential

120 GB

16 GB

Dual Quad Core E5-2620 or Higher/8

Dedicated vCPU (16 vCPU with Hyper-T)

8.9 GHz Reservation

Class DX

4

 

Enterprise

Medium Business

Small Business

Number of Application Running on 

Same Server by Customer Type

NO.

BX Server

AX Server

AX Server

Up to 3 Apps

1

CX Server

BX Server

AX Server

Up to 5 Apps

2

DX Server

CX Server

BX Server

Up to 7 Apps

3

Contact US for Project

CX Server

CX Server

Up to 9 Apps

4

Contact US for Project

DX Server

CX Server

Up to 11 Apps

5

دانلودها

منابع

محتواهای مرتبط

نظرات کاربران:

برچسب ها

شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان
استمرارقدم ها، تحقق رویاها
تماس با ما:
آدرس: تهران - خیابان مفتح شمالی - خیابان شهید ملایری پور - پلاک 100 واحد 10
تلفن: 58152000-021
فکس: 58152300-021
ایمیل: info@ofoghdadeha.com
دسترسی سریع:
 
logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت برای شرکت مهندسی افق داده ها ایرانیان محفوظ است.
Copyright 2020 - 2022, Ofoghdadeha. All rights reserved